Cotxe elèctric
Motor 28/01/2021

El Tesla Model S Plaid+ és un bòlid de 1.100 CV i 840 quilòmetres d’autonomia

La marca californiana presenta l'última evolució del Model S, un prodigi tecnològic de zero emissions capaç de plantar cara a esportius que costen cinc o deu vegades més

3 min
Tesla Model S Plaid +

Tot i que ja porta més de vuit anys al mercat, el Tesla Model S no deixa de millorar i sorprendre per seguir com a gran referent mecànic i tecnològic del segment. En aquesta ocasió, els d'Elon Musk han presentat els nous Model S Plaid i Plaid+, dos models prestacionals que arriben als 1.020 i 1.100 CV de potència, respectivament.

Els nous Plaid i Plaid+ són els models que substitueixen les fins ara anomenades versions Performance i inclouen un tercer motor elèctric per oferir una potència total conjunta de més de 1.000 CV en totes dues versions. Gràcies a aquesta mecànica superlativa, el Model S Plaid i Plaid+ pot accelerar de 0 a 100 en poc més de dos segons i arriba a una velocitat màxima limitada de 320 km/h, cosa que el converteix en un dels cotxes més ràpids i potents de la història.

Tesla Model S Plaid +

Tota aquesta potència també va associada a un gran paquet de bateries de liti que permet autonomies de 628 quilòmetres en el cas del Model S Plaid i de 840 quilòmetres (sí, ho heu llegit bé) en el cas del Model S Plaid+, cosa que el fa fins i tot més útil o capaç en determinades distàncies que molts models de combustió, fins i tot amb la meitat o un terç de potència.

Estèticament, els Model S Plaid i Plaid+ mantenen l'estil reconeixible i gairebé icònic del Model S amb lleus retocs estètics en els para-xocs davanters, un nou difusor posterior que aporta més presència esportiva i unes noves llandes de 19 polzades de dos colors que emfatitzen l'estètica esportiva del cotxe.

Interior Tesla Model S Plaid +
Interior Tesla Model S Plaid +
Interior Tesla Model S Plaid +

Però on més canvis presenten els Model S Plaid i Plaid+ és al l'interior. Estrenen un nou volant de tall esportiu, més petit i futurista, que recorda el d'un avió o un Fórmula 1, i una nova pantalla tàctil central que passa d'una posició vertical a una d'horitzontal, mantenint les seves dimensions de 17 polzades.

Les places posteriors també reben una important novetat, ja que Tesla ha decidit col·locar ara una gran pantalla central a la zona posterior del reposabraços de les places davanteres. Aquesta pantalla, anomenada Tesla Arcade, està específicament pensada per oferir entreteniment i diversió als ocupants de les places posteriors amb una potència gràfica de 10 teraflops, l'equivalent a una PlayStation 5 d'última generació, i per primer cop inclou la possibilitat d'oferir entrades i ports USB, una realitat que fins ara mai havia sigut possible en cap model de la marca californiana.

Tesla ja ha anunciat el preu dels Model S Plaid i Plaid+, que arribaran al nostre mercat a finals d'estiu. El Model S Plaid de 1.020 CV i 628 quilòmetres d'autonomia té un preu de 119.900 euros, mentre que el Model S Plaid+ de 1.100 CV i 840 quilòmetres d'autonomia s'enfila fins als 139.990 euros. Són preus molt cars, sí, però cal tenir en compte que costen la meitat (o una desena part) del que pot costar un Ferrari, un Lamborghini o un Bugatti amb una potència equivalent.

stats