Suzuki presenta el nou Jimny: evolució totterreny
La marca nipona actualitza el seu popular totterreny, un autèntic matagegants fora de l’asfalt per menys de 19.000 euros
El Jimny és tot un mite en el món de l’'off-road’. Pràcticament tots els amants de la conducció totterreny n’han tingut un –o com a mínim l’han provat en més d’una ocasió–. El Jimny era, i vol continuar sent, un autèntic totterreny. De fet, el petit japonès és molt més capaç de resoldre situacions complicades fora de l’asfalt (o superar condicions climàtiques adverses sobre l’asfalt) que el 99% dels SUV o totcamins que omplen les carreteres del país.
El primer que destaca del nou Jimny és la seva estètica ‘retro’ o ‘vintage’, que recorda les formes dels Mercedes Classe G o del Jeep Wrangler, dos dels altres totterrenys pura sang que queden al mercat. Les seves formes quadrades i geomètriques emfatitzen un aspecte robust en què destaquen els poderosos passos de roda, les nervadures laterals o l’espai de la roda de recanvi.
Els interiors del nou Jimny mantenen l’esperit espartà i pràctic del model que substitueix, fent petites concessions a la comoditat i les noves tecnologies. En aquest sentit destaca la gran pantalla tàctil central amb connexió per a 'smartphones' i tauletes digitals d’última generació.
La nova generació del Jimny (la segona de la seva història, per bé que van existir dos predecessors anomenats LJ-SJ i Samurai) mantindrà un xassís amb bastidor de travessers, transmissió 4x4 i reductora, associada a un canvi manual de sis relacions i motors gasolina (de moment Suzuki no ha anunciat possibles mecàniques híbrides o dièsel).
El nou Jimny arribarà als concessionaris a finals d’any i el seu preu oscil·larà entre els 14.000 i els 19.000 euros.