Superbikes
Motor  /  Novetats 06/02/2021

Suzuki Hayabusa, el retorn del falcó

Suzuki presenta la tercera generació de la seva Hayabusa, una 'superbike' capaç d’arribar als 300 km/h de velocitat punta

2 min
Suzuki Hayabusa

Finalment Suzuki ha presentat la tercera generació de la potent Hayabusa, una Superbike que havia abandonat el mercat europeu per motius de normatives ambientals ara fa tres anys i que ara torna amb més ganes que mai de demostrar el seu lideratge en el segment de les motos de sèrie més potents del món.

La Suzuki Hayabusa, popularment coneguda com el falcó, arriba ara als 190 CV de potència gràcies a un nou motor 1.3 de quatre cilindres sense turbo i que ara sí pot assolir sense problemes els objectius d’emissions de la normativa Euro5, que ha obligat a moure fitxa als grans fabricants de motocicletes.

Suzuki Hayabusa
Suzuki Hayabusa
Suzuki Hayabusa

Gràcies als seus 190 CV de potència i 150 Nm de parell (ha perdut respecte la segona generació, més contaminant però que oferia 197 CV i 155 Nm de parell), la Hayabusa homologa una velocitat màxima de 292 km/h i una acceleració fulgurant gràcies als 262 quilos que pesa en buit gràcies al seu xassís de doble biga d’alumini basculant de dos braços i les suspensions de foquilla regulables electrònicament signades per KYB. Els frens, signats dper Brembo,m també són nous i asseguren una bona capacitat de frenada fins i tot en els moments de major exigència.

Estructura i xassís alumini Suzuki Hayabusa
Estructura i xassís alumini Suzuki Hayabusa

Aquesta tercera generació del Falcó manté el sistema doble de cues d’escapament, però revisat per homologar les normatives de contaminació atmosfèrica i acústica actuals, alhora que inclou diverses ajudes electròniques i diversos modes de conducció, així com un sistema de control de tracció de deu posicions, assistent d’arrencada en pujada i un nou sistema de ‘lauch control’ per sortir disparats si així ho requerim.