Subaru WRX STI, ara més potent que mai
Subaru presenta la darrera evolució del seu WRX STI al Saló de Detroit, que arriba als 346 CV de potència
El Subaru WRX STI és una autèntica llegenda, un dels cotxes que evoca grans victòries al campionat de ral·lis i que els aficionats del motor immediatament associen als grans èxits esportius de la marca japonesa. Curiosament el WRX STI mai ha estat un cotxe massa popular al Vell Continent, però amb una gran acceptació als Estats Units, on es produeixen el gruix de les vendes de la marca japonesa.
El nou Subaru WRX STI S209 és la versió més potent mai fabricada fins ara gràcies als 346 CV que entrega el seu motor bòxer turbo de sis cilindres associat al clàssic esquema de tracció integral de la marca japonesa amb dos nous diferencials de desplaçament limitat que milloren l'efectivitat en l’entrega de potència i tracció del vehicle.
Aquest increment de potència també es deu a un nou turbo amb més potència de bufat i pressió, un nou sistema d’admissió i una centraleta (ECU) reprogramada per oferir més potència i entrega de parell. Els enginyers de Subaru també han dotat el nou esportiu d’un sistema d’escapament d’alumini amb quatre sortides d’escapament d’acer inoxidable.
Com tot bon esportiu de la vella escola el Subaru WRX STI S209 anirà associat a un canvi manual de sis relacions, una posada a punt específica més esportiva, nous amortidors signats per Bilstein, pinces de fre de sis pistons d’origen Brembo, llandes BBS de 19 polzades i uns exclusius neumàtics Dunlop SP Sport Max GT600A.
Estèticament el Subaru WRX STI es veu tan potent i radical com cal esperar d’un cotxe amb el seu historial esportiu, gràcies als nous alerons i entrades d’aire que milloren el coeficient aerodinàmic del cotxe, nous difusors posteriors i un gran aleró posterior que esdevé la cirereta del pastís d’un conjunt radicalment esportiu.
El Subaru WRX STI S209 arribarà al nostre mercat aquest 2019, a un preu encara per confirmar (tot i que probablement per sobre dels 50.000 euros). Amb tot, aquesta versió radical tindrà pocs adeptes al Vell Continent, i serà realment difícil veure alguna unitat a les carreteres catalanes.