Subaru presenta el nou WRX: motor bòxer i fins a 275 CV de potència
La marca japonesa presenta la nova generació del seu WRX, un vehicle polivalent que manté l'essència de Subaru gràcies al seu icònic motor bòxer i al sistema de tracció total marca de la casa
Subaru és una d’aquelles marques incompreses al Vell Continent, però que presenta fantàstiques xifres de vendes a l’altre costat de l’Atlàntic, on és un referent del mercat nord-americà. Potser conscients d’aquest fet, a Subaru han preparat una nova generació del seu turisme estrella, el WRX, amb la vista posada al mercat americà i sense pensar massa en Europa. És més, possiblement no arribarà al nostre mercat i, si ho fa, serà de manera gairebé anecdòtica.
A primer cop d’ull podem copsar que aquest nou WRX manté l’estil de disseny iniciat generacions enrere, i que no difereix gaire d’altres models de la marca com els Outback o Forester, ja que aposta per una carrosseria contundent i musculada, presidida per una calandra frontal hexagonal, una impressionant entrada d’aire al capó per refrigerar el motor i nous fars led més estilitzats. Els passos de roda reforçats de plàstic negre, els protectors de baixos d’alumini i el difusor posterior que dialoga amb les quatre cues d’escapament arrodoneixen un conjunt força espectacular.
Pel que fa als interiors, cal destacar que el nou WRX introdueix entapissats de color negre en contrast amb el fil vermell, seients de tipus bucket signats per Recaro, un volant de tall esportiu, pedals d’alumini i diverses insercions en símil de fibra de carboni. Al centre de la consola destaca una nova pantalla tàctil vertical que ofereix 11,6 polzades i està dotada amb un nou sistema d’infoentreteniment compatible amb Apple Car Play i Android Auto, així com un sistema de so signat per Harman Kardon amb onze altaveus.
El nou Subaru WRX estrena una nova plataforma anomenada Subaru Global Platform que promet més bona resistència i rigidesa torsional, un centre de gravetat més baix i menys pes estructural, elements que milloren el comportament dinàmic del cotxe.
El nou WRX és un turisme excepcional amb motor bòxer de gasolina de quatre cilindres i alimentat per un turbo que entrega 275 CV i 245 Nm de parell, sempre associat a un esquema de tracció total permanent i que es pot maridar amb un canvi manual de sis relacions o un automàtic de vuit marxes. El nou WRX no té versions híbrides ni híbrides endollables, entre altres motius pel seu marcat caràcter nord-americà i un punt aventurer, un perfil de segment que no demana necessàriament mecàniques ecològiques i de baixos consums i emissions.
De moment, Subaru no oferirà cap versió STi (acrònim dels mots Subaru Tècnica Internacional, reservada per als models més prestacionals de la marca) però sí que estrena un nou acabat GT, que inclou diversos elements de disseny i rendiment específics com ara una suspensió electrònica adaptativa amb tres nivells d’ajustament (Confort, Normal i Sport) i diversos modes de conducció que en modifiquen la gestió del motor i la caixa de canvis, i que segons apunta Suabru permeten fins a 430 paràmetres de configuració que es poden ajustar a gust del conductor.
La posada a punt del nou Subaru WRX GT també inclou una barra estabilitzadora posterior que en millora la tracció a l’hora de negociar revolts, així com nous frens de disc ventilats a les quatre rodes que milloren la frenada i redueixen la fatiga i l’escalfament.