Mecànica

Stellantis pagarà als clients les reparacions dels motors PureTech des de l'any 2022

Es tracta d'una acció que pretén posar punt final als problemes que han patit els motors 1.0 i 1.2 PureTech de marques com Peugeot, Citroën, DS i Opel

No és cap secret que la majoria de grups grans d'automoció acostumen a fer servir els mateixos propulsors per a diverses de les seves marques per estalviar-se costos tant com sigui possible. Tothom sap que marques com Volkswagen, Audi, Seat o Skoda fan servir propulsors TDI o TSI, de la mateixa manera que marques del Grup Stellantis com Peugeot, Citroën, Opel o DS fan servir els motors PureTech.

I tot i que cada cop és més complicat trobar casos en què un motor pateixi errors greus de fabricació que derivin posteriorment en problemes de fiabilitat, de tant en tant encara se'n veuen alguns casos molt sonats. L'últim és el que afecta precisament el Grup Stellantis, que ha patit un problema molt greu en els seus motors 1.0 i 1.2 PureTech de tres cilindres.

Cargando
No hay anuncios

En essència, el problema d'aquests motors és que degraden ràpidament l'oli que banya la corretja de distribució (especialment en aquells vehicles que practiquen una conducció eminentment urbana), i això provoca un desgast molt prematur i fa que es pugui arribar a trencar. Però el problema no és només que la corretja es pugui trencar, sinó que mentre això no passa, se'n van desprenent petits trossos que poden obstruir els filtres de l'oli. Aleshores el vehicle no té lubricació suficient, i això pot provocar que es pugui trencar el motor.

Cargando
No hay anuncios

Reparacions pagades des de l'any 2022

L'any 2024 Stellantis ja va anunciar que per mirar de resoldre els problemes derivats d'aquest motor ampliava la garantia dels vehicles que el fessin servir fins als deu anys o 175.000 quilòmetres, però recentment ha confirmat que també es farà càrrec, amb caràcter retroactiu, de les reparacions de les avaries que s'hagin efectuat entre l'1 de gener del 2022 i el 18 de març del 2024, moment en què Stellantis va començar a fer servir una nova corretja de distribució que evitava aquests problemes o fins i tot la cadena de distribució en els vehicles microhíbrids 1.2 PureTech.

Cargando
No hay anuncios

Tots aquells propietaris que disposin d'un vehicle del Grup Stellantis (marques Citroën, Opel, DS i Peugeot) que equipi els motors 1.0 i 1.2 PureTech de tres cilindres podran optar al reemborsament de les reparacions que hagin efectuat. Concretament, es tracta dels següents motors:

Cargando
No hay anuncios
  • Motors 1.0 i 1.2 PureTech atmosfèrics fabricats entre juny del 2012 i juny del 2022 i 1.2 PureTech turbo fabricats entre abril del 2014 i juliol del 2018 que presentin problemes amb la corretja de distribució.
  • Motors 1.2 PureTech turbo de primera generació (anterior a la normativa Euro 6.2) fabricats entre abril de 2014 i juliol de 2018 que presentin un consum excessiu d'oli a causa d'un problema amb els segments dels pistons.
  • Motors 1.2 PureTech turbo (posteriors a la normativa Euro 6.2) fabricats entre febrer de 2018 i febrer de 2023 que presentin un consum excessiu d'oli a causa d'un problema amb el separador d'oli.

Requisits per dur a terme la reclamació

Si el motor del nostre vehicle està inclòs en aquest llistat, Stellantis ha detallat una sèrie de condicions per poder optar al reemborsament de les reparacions.

Cargando
No hay anuncios
  • El vehicle ha d'estar cobert pelperíodee de garantia ampliat (10 anys o 175.000 km) a partir de la data d'inici de la garantia original, que acostuma a coincidir amb la data de primera matriculació.
  • El manteniment ha d'haver estat dut a terme per qualsevol taller professional sigui oficial de la marca o independent) seguint les recomanacions del fabricant. Això sí, Stellantis només accepta un retard en el calendari de manteniment de tres mesos o 3.000 quilòmetres.
  • El diagnòstic i les reparacions han de realitzar-se a la xarxa de tallers oficials de la marca.

Per poder reclamar cal presentar la petició a la plataforma stellantis-suport.com o directament als portals web de cadascuna de les marques afectades. El tràmit, que ha de fer-se en línia presentant la documentació del vehicle, del propietari, factures i altres documents relacionats, ja està vigent a França i a Espanya. A més, Stellantis ha assegurat que el reemborsament de tots els casos que s'aprovin es produirà de forma immediata.