Skoda Scala: un bohemi vol conquerir el món
La marca txeca presenta oficialment el nou Scala, un vehicle compacte que utilitza la mateixa plataforma que el Seat León o el Volkswagen Golf
Amb aquest nou Scala la marca txeca Skoda vol anar més enllà i consolidar-se com un dels fabricants amb millor qualitat-preu del mercat. El nou Scala és el substitut dels Rapid i Spaceback, dos models que la marca txeca deixarà de fabricar per deixar pas al nou compacte bohemi.
A diferència dels Rapid i Spaceback, que disposaven d’una plataforma pròpia derivada del Fabia (és a dir, tècnicament era un cotxe d’un segment inferior –o segment B– allargat i una mica eixamplat), el nou Scala ja utilitza la plataforma MQB d'última generació, que comparteix amb els seus ‘cosins’ de grup automobilístic Volkswagen Golf i Seat León, amb els quals haurà de lluitar per guanyar-se un espai al mercat, ja que tots dos presentaran les noves generacions els pròxims mesos.
Estèticament el nou Scala presenta un disseny fresc, innovador i força atractiu, que, segons afirma la marca txeca, crearà un precedent en el llenguatge estètic de la marca. La seva carrosseria queda presidida per una calandra frontal sobredimensionada que dialoga amb els grups òptics led i les nervadures del capó, que conflueixen per aportar una dosi de caràcter i agressivitat al cotxe txec.
La vista lateral i la part posterior queden marcades per una línia de cintura prou elevada i una caiguda del muntant posterior o pilar C sobre el maleter que evoca un cupè (sense arribar a ser-ho) i afegeix una dosi d’esportivitat i dinamisme al conjunt.
Però on l’Scala destaca més és en l'interior, ja que l’habitacle és realment gran i diàfan, i supera la capacitat de càrrega i habitabilitat dels actuals Golf o León. Sense anar més lluny, l’Scala té un maleter de 467 litres, ampliables a 1.410 litres en cas d’abatre la segona filera de seients.
A més a més, els interiors de l’Scala inclouen novetats tecnològiques molt interessants, com una gran pantalla central tàctil de 9,2 polzades que domina l’aparell multimèdia i un quadre d’instruments digital anomenat Virtual Cockpit que millora les informacions que reben els conductors.
Mecànicament l’Scala utilitzarà motors dièsel, gasolina i de gas natural (GNC) amb potències compreses entre els 90 i els 150 CV de potència, que es podran associar a un canvi de marxes manual o un DSG automàtic, però sempre sota configuració de tracció davantera, ja que de moment no hi haurà opció de versions 4x4 de tracció integral.
Skoda encara no ha anunciat els preus ni la data prevista d'arribada de l'Scala al nostre mercat, ni si hi haurà una versió esportiva Scala RS destinat a plantar cara als Cupra o Golf GTI i R.