Indústria
Motor Novetats 21/09/2021

Skoda renunciarà als cotxes híbrids per centrar-se en els elèctrics purs

L’estratègia de la marca txeca passa per evitar els passos intermedis que puguin encarir la inversió

2 min
Enyaq iV, el SUV elèctric que comença una nova era a Skoda

El CEO de la marca Skoda, l’alemany Thomas Schäfer, ha anunciat que Skoda renunciarà a desenvolupar nous models híbrids endollables o PHEV i centrarà els seus esforços en la nova divisió iV de la marca, especialitzada en cotxes elèctrics purs i que ha protagonitzat  un primer cop d’efecte amb l’Enyaq iV, un SUV totalment elèctric que aprofita la plataforma modular de cotxes elèctrics del grup Volkswagen anomenada MEB i que fan servir, entre d'altres, els Volkswagen ID.3 i ID.4 o el Cupra Born.

I és que desenvolupar nous models híbrids endollables o PHEV suposa una important inversió en recerca i desenvolupament que obliga a mantenir preus de venda elevats a causa dels costos de producció, mentre que una eventual electrificació total de la marca permetrà generar una escala de costos més reduïda i oferir models més assequibles en un futur no gaire llunyà.

Aquesta decisió ve avalada pel gran èxit de l'Enyaq, que concentra una llarga llista d’espera amb més de 70.000 comandes en ferm, i que segons Schäfer “fins i tot supera les previsions de la marca”. De moment, Skoda ofereix dues versions híbrides endollables dels Octavia i Superb, dos models de volum que ja hem pogut provar, però no ampliarà aquesta aposta mecànica a la resta de models de la gamma, ja que els txecs volen apostar-ho tot al cotxe elèctric. Segons el CEO alemany, “el futur d’Skoda són els vehicles elèctrics purs”.

L’objectiu de Skoda és convertir-se en la cinquena marca amb més volum de vendes a Europa l’any 2030, i el full de ruta per fer-ho passa necessàriament per apostar per models assequibles i nous cotxes elèctrics. En aquest sentit, Skoda té previst oferir una versió cupè o esportiva de l’Enyaq durant l’any vinent, així com un o dos models urbans a un preu assequible, entre 20.000 i 25.000 euros, i que possiblement es fabricarien a Martorell, aprofitant l’adaptació de la línia de producció dels actuals Ibiza i Arona per fabricar cotxes elèctrics urbans assequibles de les marques Cupra, Volkswagen i Skoda.

stats