Novetats cotxes

Skoda presenta el Kodiaq 2025: un nou rei entre els SUV

El vaixell insígnia de la gamma de tot camins de la marca txeca estrena la segona generació, amb més equipament i un motor híbrid endollable

L'any 2016 Skoda va presentar un SUV de dimensions considerables que no només es posicionava com el més gros de la seva gamma, sinó també com un dels més llargs del mercat. En essència aquest cotxe era molt similar al Seat Tarraco que arribaria dos anys després, però en el cas de la marca txeca amb un aprofitament de l'espai fins i tot superior, tret característic d'Skoda que s'ha mantingut invariable durant molts anys.

Doncs bé, el fabricant de Mladá Boleslav acaba de presentar la segona generació del Kodiaq, un cotxe que es renova en tots els sentits, però que, alhora, conserva l'ADN del model inicial per continuar sent reconeixible com a un Skoda tant per fora com per dins. Amb aquest nou model, l'objectiu de la marca és mantenir les bones xifres de vendes del Kodiaq original, del qual s'han fabricat més de 866.000 unitats en aquests vuit anys.

Cargando
No hay anuncios

Nou llenguatge de disseny

Sota el nom de "Modern Solid", Skoda va presentar ara fa dos anys un nou llenguatge de disseny que, segons afirmaven, cercaria la màxima eficiència aerodinàmica i tindria molt present el concepte de "la forma segueix la funció". Amb aquests preceptes la marca txeca ha adaptat el disseny del Kodiaq per ser més atractiu però mantenint la discreció típica d'Skoda. Així, la part frontal aconsegueix un Cx de tan sols 0,28 i empra unes òptiques Matrix LED dividides en dues seccions. En qualsevol cas, el protagonisme principal se l'emporta la graella davantera de grans dimensions.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, a la part lateral hi veiem uns passos de roda quadrats, línies rectes a gairebé tots els angles i fins i tot un pilar D acabat en un color diferent del de la resta de la carrosseria, així com nous dissenys de llandes i una gamma cromàtica més extensa. Finalment, passem a la part posterior que, a diferència del que acostuma a passar habitualment, sí que canvia notablement en aquest nou Kodiaq gràcies a elements com els nous pilots LED connectats entre si i que descriuen una forma de bumerang molt interessant.

Cargando
No hay anuncios

Interior tecnològic i amb molt, molt espai

Res queda d'aquella època en què els Skoda eren cotxes senzills i poc equipats, i el millor exemple el trobem en aquest nou Kodiaq. El vaixell insígnia de la gamma SUV de la marca txeca fa servir materials de primera qualitat i presenta un equipament completíssim que inclou fins i tot un assistent per veu amb ChatGPT. Sigui com sigui, i malgrat que la digitalització sigui predominant a l'habitacle, Skoda ha volgut mantenir alguns botons físics per controlar la majoria de funcions que hem de manipular mentre conduïm.

Cargando
No hay anuncios

La pantalla central és de tretze polzades i ens permet accedir a tots els menús del vehicle, però si amb aquest enorme monitor no en tenim prou sempre podem consultar la pantalla de la instrumentació digital (de deu polzades) o el Head-Up Display. Però el que resulta més interessant de tot és que a la part inferior de la consola central també disposem de tres pantalles més, tot i que de petites dimensions i integrades a la perfecció als dials circulars que ens permeten ajustar el sistema de climatització. Sens dubte, una molt bona solució entre el món digital i l'analògic.

Cargando
No hay anuncios

Menció especial mereix l'espai interior, fet esperable d'un vehicle de 4,75 metres de longitud, 1,86 d’amplada, 1,66 d’altura i amb una distància entre eixos de 2,79 metres, però que sempre resulta sorprenent en els models d'Skoda. L'espai per als ocupants dels seients posteriors en la versió de cinc places és enorme, però és que, a més, el maleter d'aquest model pot arribar als 910 litres, una xifra absolutament impressionant.

Si optem per la configuració de set seients disposem de 845 litres si en fem servir cinc i de 340 litres si n'ocupem els set, una dada que continua sent de les millors del seu segment. Això sí, no tot podia ser positiu: la versió híbrida endollable redueix la capacitat del maleter fins als 745 litres i, a més, no està disponible amb set seients.

Cargando
No hay anuncios

Motors gasolina, dièsel i un híbrid endollable

En l'àmbit mecànic Skoda té ben present que el Kodiaq és un cotxe de grans dimensions i molt espai interior que fa les funcions que habitualment han fet els monovolums, motiu pel qual continua oferint mecàniques dièsel a la seva gamma. Però també incorpora altres propulsors de gasolina, microhíbrids i fins i tot una versió híbrida endollable amb etiqueta 0.

Cargando
No hay anuncios

La mecànica d'accés a la gamma és un bloc gasolina microhíbrid 1.5 TSI m-HEV de 150 CV i 250 Nm de parell associat a un canvi automàtic DSG de set velocitats. Gràcies al fet de ser un híbrid lleuger no només obté l'etiqueta ECO, sinó que és capaç de reduir el consum fins als 5,9 litres cada 100 km, una xifra realment bona per a un vehicle d'aquestes dimensions. Si continuem parlant de gasolina, just per sobre hi trobem un propulsor 2.0 TSI de 204 CV amb etiqueta C, més prestacional però menys eficient.

Parlem ara de dièsel, on trobem un únic motor (el famós 2.0 TDI) però dos nivells de potència, 150 i 193 CV. En el cas del bloc menys potent el consum és de 5,3 litres, mentre que la versió superior anuncia un consum de sis litres, també en part perquè va lligada al canvi automàtic de set velocitats i a la tracció total.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, el propulsor més innovador de la gamma és l'híbrid endollable, que combina un motor gasolina de 150 CV amb un altre elèctric de 116 CV per aconseguir una potència combinada de 204 CV i un parell motor de 350 Nm. Gràcies a l'energia que proporciona la seva bateria de 19,7 kWh, el nou Skoda Kodiaq anuncia una autonomia teòrica superior als 120 quilòmetres, i una recàrrega de fins a 50 kW que li permet passar del 0 al 80% en uns 25 minuts.

Preus del nou Skoda Kodiaq

Si parlem de preus, el cert és que el Kodiaq no és pas un cotxe barat, però tampoc té un preu excessiu en comparació amb els seus rivals. La versió d'accés gasolina microhíbrida de 150 CV associada a l'acabat Selection té un preu de 42.960 euros, mentre que el model més car de la gamma curiosament no és l'híbrid endollable, sinó el dièsel més potent en configuració de set seients i amb l'acabat superior Sportline, que anuncia una tarifa de 56.630 euros. Per la seva banda, el model PHEV d'accés té un preu de 49.560 euros sense aplicar cap mena de campanya promocional.