Skoda Octavia Scout, el cotxe que Seat voldria
Més potent, tecnològic i eficient que mai, és una de les millors alternatives als totcamins
Ara fa uns mesos, Skoda ve presentar la nova generació de l’Octavia, la berlina de la marca txeca que aprofita la base estructural i mecànica de la plataforma MQB que fan servir el Golf i el León, entre d'altres, i que ja vam provar en la seva generació anterior.
Ara arriba la versió Octavia Scout, orientada a un públic actiu amb més voluntat de sortir fora de l’asfalt i que no vol renunciar a la línia i dinamisme d’un turisme convencional ni a la capacitat de càrrega d’un cotxe de tall familiar. De fet, té més capacitat de càrrega (640 L) que un Karoq (equivalent al Seat Ateca) i poc menys que un Kodiaq (l’equivalent al Tarraco).
Val la pena destacar que el nou Octavia Scout és un cotxe que fa un gran salt endavant en sensació de qualitat percebuda i disseny respecte al model de la generació precedent. El nou Octavia Scout utilitza unes boniques llandes de 18 o 19 polzades, diversos elements cromats i d’alumini en la carrosseria, motllures de més qualitat i materials més nobles i de millor tacte a l'interior.
De fet, l'interior destaca per una nova pantalla central de 10 polzades; seients amb teixits transpirables; volant, pedals i pom del canvi amb insercions d’alumini, i un disseny més ergonòmic i racional que té poc o gens a envejar a la resta de models del grup Volkswagen. I això, creieu-me, és dir molt.
L’Octavia Scout vol donar resposta al màxim nombre de compradors possible i convertir-se en una alternativa als SUV o totcamins, gràcies a la seva alçada superior (fins a 15 mm més que una versió estàndard), les proteccions de plàstic dels baixos i passos de roda, la possibilitat de disposar de sistema de tracció integral 4x4 i la seva capacitat d’arrossegament, ja que la marca explica que un Octavia Scout amb motor dièsel 2.0 TDI de 200 CV pot arrossegar un remolc de fins a dues tones de pes.
El motor 2.0 TDI de 200 CV i 400 Nm de parell és la gran estrella del nou Octavia Scout, i s’associa de sèrie amb l’esquema de tracció total 4x4 i canvi automàtic DSG de set relacions. A més, Skoda segueix oferint un altre dièsel 2.0 TDI amb potències de 150 i de 115 CV, un motor gasolina 2.0 TSI de 190 CV (també associat al sistema de tracció total i canvi DSG de set velocitats), un altre de mecànica de gasolina 1.5 TSI de 150 CV i una versió mild hybrid que associa el motor gasolina 1.5 amb un sistema de 48V.
El nou Octavia Scout arribarà al mercat a finals d’aquest 2020 i tindrà una forquilla de preus que oscil·larà entre els 21.000 i els 35.000 euros, tot i que la marca encara no ha volgut confirmar aquest últim punt.
I Seat, què?
Ara fa uns anys Seat tenia un equivalent a l’Octavia Scout, el León Xperience, que va tenir una bona acollida comercial al Regne Unit i Alemanya gràcies a la seva capacitat de càrrega, més dinamisme que un SUV i tracció integral. Però l’actual generació del León no tindrà aquesta variant, ja que el grup prefereix apostar pel nou Skoda Octavia Scout per omplir aquest segment de mercat i deixar a Cupra el segment més aspiracional amb el nou Formentor.