Seat renovarà els seus principals models i demostra que té corda per estona
La companyia, que acaba de presentar els millors resultats econòmics de la seva història, ja té a punt la renovació dels Ibiza i Arona
Durant els últims mesos s'han sentit molts rumors sobre la marca Seat, i gairebé cap d'ells era positiu. Diverses veus apuntaven que la marca de Martorell podria estar a punt de desaparèixer, esgotant la vida útil dels models actuals i cedint el testimoni a l'exitosa Cupra. Però la presentació dels últims informes econòmics de la companyia ha servit no només per anunciar un benefici rècord, sinó també la renovació de gairebé la totalitat de la gamma i fins i tot la possibilitat de desenvolupar un vehicle elèctric propi.
L'acte, que es va celebrar dijous passat a la Casa Seat de Barcelona, ens va permetre veure algunes imatges de com seran els nous Seat Ibiza i Arona, que rebran un restyling per posar-se al dia en disseny i equipament. A més, també està prevista l'actualització del León i de l'Ateca, però no del Tarraco, que desapareixerà de la gamma de la marca de Martorell quan esgoti la seva vida comercial.
Així són els nous Ibiza i Arona
A les imatges que s'han filtrat gràcies al portal Carscoops podem veure que tant l'Ibiza com l'Arona rebran modificacions importants en el seu disseny, però continuaran sent totalment reconeixibles. Com acostuma a passar, els canvis més destacables s'apreciaran a la part davantera, on l'Ibiza estrenarà una nova graella frontal més prominent, un nou estil per als para-xocs i unes òptiques redissenyades. Més o menys similars seran els canvis de l'Arona, tot i que en aquest cas la modificació de la graella no és tan evident.
La vista lateral no canvia gaire, ja que cal tenir present que estem davant d'una actualització estètica de mitja vida dels models i no pas de noves generacions. Malgrat tot, tant l'Ibiza com l'Arona estrenaran nous dissenys de llandes. Finalment, a la part posterior l'Arona és gairebé idèntic a l'actual, però en el cas de l'Ibiza hi veiem un para-xocs més esportiu que ben segur formarà part de l'equipament de la versió FR.
No hem pogut veure cap imatge de l'interior, tot i que el més probable és que tots dos models rebin una actualització a nivell digital i una pantalla central més gran. Per la seva banda, la gamma de motors hauria de disposar de versions electrificades amb etiqueta eco, per anar obrint boca del que podria ser un Ibiza elèctric l'any 2027. Sigui com sigui, aquests dos nous models arribaran als concessionaris durant l'any 2025 i demostren que, malgrat les especulacions, Seat encara té corda fins a l'any 2028 com a mínim.