Vendes cotxes
Novetats29/04/2022

Seat redueix la gamma del León

El compacte català només es vendrà en dues de les seves quatre versions, la Style i la FR

El León de quarta generació no acaba de rutllar a nivell comercial com els dirigents de Seat havien previst. De fet, el compacte de Martorell ja no és líder del mercat espanyol i català, però ni tan sols ho és a dins de casa seva: els Arona, Ibiza i Ateca ja són models que es venen més i millor que el León de quarta generació, tot i que objectivament aquest és el millor León de la història, i un dels millors cotxes catalans de la història.

El pla de Seat per recuperar les vendes del León passa per eliminar les versions d’accés Reference i les més aspiracionals, anomenades Xcellence. Així doncs, Seat racionalitza la seva gamma comercial amb les dues versions intermèdies del León, anomenades Style i FR, mantenint les carrosseries hatchback de cinc portes i la familiar o sportstourer. Aquesta aposta comercial s’explica per una racionalització de l’oferta del model, eliminant les versions amb menys sortida comercial i buscant el màxim aprofitament dels escassos microxips semiconductors que arriben a la planta de Martorell.

Cargando
No hay anuncios

El replantejament comercial del León no afecta, però, la seva oferta mecànica, ja que seguirà oferint mecàniques dièsel, gasolina, una versió de GNC o gas natural comprimit, semihíbrides o mild hybrid i una versió híbrida endollable o PHEV. Les versions de combustió, sempre de tracció davantera, es mouen en potències d’entre 110 i 150 CV, mentre que la versió e-Hybrid híbrida endollable, amb dret a l’etiqueta de zero emissions de la DGT, arriba als 204 CV de potència.

Els preus del Seat León es mouen ara en una forquilla que va des dels 25.290 euros de la versió d’accés 1.0 TSI 110 C Style (que poden ser 22.190 euros acollint-se al finançament i els descomptes promocionals de la marca) fins als 37.410 euros que costa la versió híbrida endollable amb carrosseria familiar o sportstourer de 204 CV (que es poden convertir en 34.310 euros en cas d’acollir-se a les ofertes promocionals de Seat). Precisament, el preu del vehicle és un dels punts que expliquen la davallada comercial del compacte català, ja que el model de l’anterior generació tenia un preu d’accés d’uns 18.200 euros per a les versions menys equipades, mentre que les versions FR més ben equipades no superaven els 29.450 euros. Aquest increment de preus general s’explica per la crisi dels semiconductors, la guerra d’Ucraïna i l’escassetat de materials després de la pandèmia, així com per una nova plataforma i generació més tecnològica i segura, però que potser s’escapa una mica de les possibilitats del perfil de comprador tradicional de Seat.