Vendes de cotxes

Seat Arona, el nou rei del mercat

El popular totcamí urbà de Seat es converteix en el cotxe més venut a Espanya l’any 2021

L’Arona ha esdevingut un dels grans encerts comercials de Seat. Un totcamí urbà a un preu raonable que aprofita la base tecnològica, modular i mecànica de l’etern Ibiza i que deixa un marge comercial més gran que aquest sobre cada unitat venuda i un retorn sobre les inversions fetes molt superior al d’altres models de la marca. I ara, a més, s’ha convertit en el cotxe més venut a Espanya durant el 2021 i ha superat els Dacia Sandero i Seat León, els reis del mercat espanyol durant els últims anys.

Seat va matricular 21.924 unitats de l’Arona durant tot el 2021, cosa que suposa un increment del 42,72% respecte a l’any anterior. El fet d’haver estrenat un restyling tecnològic durant l’estiu del 2021 i el seu preu competitiu han fet que l’Arona s’hagi convertit en el cotxe més venut a Espanya cinc anys després del seu llançament comercial, un cas inèdit en la història de l’automoció a l'Estat. Pràcticament totes les unitats del Seat Arona venudes feien servir motors de gasolina, ja que Seat ha anat retirant progressivament les motoritzacions dièsel dels Arona i Ibiza nous. L’èxit i el lideratge de l’Arona se sustenten en el canal de particulars, però especialment també en el d’empreses i rènting, de manera que ha esdevingut un dels cotxes més desitjats en aquestes modalitats.

Cargando
No hay anuncios

A poca distància de l’Arona hi trobem el sorprenent Hyundai Tucson, que va matricular 21.208 unitats durant el 2021, un increment del 66,42% respecte a l’any anterior. El nou Tucson i la seva estètica peculiar han sigut un bon reclam comercial per al totcamí coreà, que a diferència de la majoria dels rivals, encara té un important percentatge de motors dièsel en el seu total. 4.553 de les 21.208 unitats venudes feien servir mecàniques dièsel.

El podi de cotxes més venuts a Espanya el 2021 el tanca el Dacia Sandero, que havia esdevingut el rei del mercat espanyol els últims dos anys. El Sandero només va matricular 20.341 unitats al llarg de tot l’any, un 15,35% menys que l’any anterior, però segueix sent el líder de vendes en el canal de particulars amb unes 17.000 unitats venudes a persones físiques.

Cargando
No hay anuncios

Davallada del León i del Golf, auge dels SUV

El quart model més venut a Espanya durant el 2021 va ser el Peugeot 2008, amb 19.351 unitats, seguir del Seat León, que va matricular 17.508 unitats, cosa que suposa una davallada del 26,05% respecte a l’any anterior. El fet de ja no ser una novetat al mercat i les limitacions d’entregues de cotxes nous provocades per la crisi de subministrament dels microxips han perjudicat al compacte català.

Cargando
No hay anuncios
Els cotxes més venuts
  • 1- Seat Arona 21.924 unitats
  • 2- Hyundai Tucson 21.208 unitats
  • 3- Dacia Sandero 20.341 unitats
  • 4- Peugeot 2008 19.351 unitats
  • 5- Seat León 17.508 unitats
  • 6- Toyota Corolla 16.942 unitats
  • 7- Peugeot 3008 16.828 unitats
  • 8- Fiat 500 15.955 unitats
  • 9-Volkswagen T-Roc 15.954 unitats
  • 10- Citroën C315.951 unitats

Una de les sorpreses d’aquest 2021 en el mercat espanyol ha sigut la davallada del Volkswagen Golf de nova generació, que només ha matriculat 7.758 unitats al llarg de tot l’any, amb una davallada del 42,20% respecte a les xifres del 2020, que tampoc van ser gaire bones. D'altra banda, al llarg del 2021 els totcamins o SUV han obtingut un 53% sobre el total de matriculacions, cosa que explica un cop més l’hegemonia d’aquests vehicles durant els últims anys.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a combustibles, cal destacar que la majoria de les vendes de cotxes nous han sigut de vehicles gasolina (un 71% del total, amb independència de si tenen algun sistema híbrid), mentre que els dièsel van caure a un 24,6% de les vendes de cotxes nous. Els cotxes elèctrics van representar el 2,76% del total, amb el lideratge destacat del Tesla Model 3. I és que els cotxes híbrids convencionals o HEV van suposar el 25,42% de les vendes de cotxes nous, mentre que els híbrids endollables o PHV van arribar al 5% del total. Els cotxes de combustió no electrificats, per tant, van suposar el 66,8% del total de cotxes nous, lluny de les tendències més electrificades del nord d’Europa.

Seat, líder un any més

En el rànquing de marques trobem que Seat és líder un any més del mercat espanyol amb 70.794 unitats venudes, un 2,84% més que l’any anterior. Peugeot i Toyota segueixen de molt a la vora Seat, amb 67.219 i 63.403 unitats venudes el 2021. En aquest segment cal destacar el creixement de Cupra, amb 10.830 unitats matriculades l'últim any, cosa que suposa un increment del 1.258% respecte a l’any anterior. En l’èxit de Cupra hi té molt a veure el nou Formentor, que va matricular 9.181 unitats a l’estat espanyol durant tot l’any passat.