Esportiu elèctric
Motor 05/06/2021

Rimac Nevera, un esportiu refrescant

La ‘start-up’ croata presenta la versió de producció del C_Two, un esportiu elèctric amb 1.830 CV de potència

4 min
Rimac Nevera

Tot i que probablement no sigui el nom més encertat per a un cotxe d’altes prestacions, el Nevera, el nou esportiu elèctric de Rimac, és una bèstia d’alt voltatge amb 1.830 CV de potència i una autonomia teòrica d’uns 550 quilòmetres, capaç d’accelerar de 0 a 100 en 1,97 segons i assolir una velocitat màxima de 400 km/h.

L’esportiu elèctric de Rimac costarà una autèntica fortuna, ja que els croats han anunciat que només en fabricaran 150 unitats a raó d’uns dos milions d’euros per unitat, personalitzacions a banda. 

Tot i que el Nevera serà un cotxe realment car, val la pena destacar que serà la gran obra mestra de Rimac, el fabricant croat de cotxes elèctrics que compta amb participacions de Porsche i Hyundai (Rimac ha col·laborat en la posada a punt i el desenvolupament de models d’aquestes dues marques) i que ja ha estat batejat com el Tesla europeu, gràcies als models elèctrics d’altes prestacions que és capaç de fer. De fet, el Nevera ha de ser el gran rival del futur Tesla Roadster.

Rimac Nevera
Rimac Nevera
Rimac Nevera

El flamant Rimac Nevera serà un cotxe gran, d’uns 4,7 metres de llarg i 1,9 d’ample, però de tan sols 1,2 metres d’alt i amb un centre de gravetat molt baix, cosa que afavoreix la seva dinàmica. Tot el cotxe fa servir un xassís monocasc de fibra de carboni que pesa menys de 200 quilos i que allotja les grans bateries de liti en la seva part inferior, amb un repartiment de pes gairebé perfecte (48/52 en cada eix). 

Mecànicament, el Nevera destaca pels seus quatre motors elèctrics (un sobre cada roda), que ofereixen una potència total combinada de 1.830 CV i 2.300 Nm de parell associat a un canvi automàtic d’una velocitat. Les seves bateries de liti arriben als 120 kWh, que li permeten assolir una autonomia real d’un 550 quilòmetres.

Per controlar la potència d’aquest monstre elèctric, els enginyers de Rimac han desenvolupat un control d’estabilitat i tracció específic anomenat R-AWTV 2 (acrònim de Rimac All Wheel Torque Vectoring 2) que pot regular la força i potència de cada roda en tot moment per maximitzar la resposta del cotxe en qualsevol situació de conducció i necessitat específica de tracció.

La posada a punt específica del Nevera també inclou unes suspensions de doble forquilla heretades de les de competició i amortidors electrònics que poden regular la distància de la carrosseria respecte al ferm sobre el qual circula. 

Rimac Nevera

Aquest esportiu d’alt voltatge presenta una estètica escultural, molt acadèmica, que segueix els preceptes clàssics de bellesa, harmonia i proporció, però amb una finalitat molt clara, ja que presenta un coeficient aerodinàmic de 0,3 i, gràcies al seu aleró posterior i les entrades d’aire i el llavi inferior davanter, pot incrementar la força aerodinàmica o downforce en un 326% quan el cotxe circula a un ritme alt, millorant-ne la tracció i estabilitat en el pas per revolt.

Aquest Rimac Nevera és un cotxe espectacular també en el seu interior, al qual s’accedeix mitjançant unes portes en forma d’ales de papallona. El compromís entre qualitat, esportivitat i tecnologia es pot apreciar en el seu interior. El Nevera destaca per integrar dos comandaments giratoris o manettinos en la consola central per canviar el mode de conducció inspirats en els esportius italians de Ferrari. Els dos manettinos s’integren en la pantalla central tàctil que controla el sistema d’infoentreteniment, un quadre d’instruments per al conductor totalment digital i una petita pantalla auxiliar enfocada cap als acompanyants, amb un funcionament independent del central.

Interior Nevera
Interior Nevera
Interior Nevera

El sistema d’infoentreteniment del Nevera destaca per tenir un sistema propi per connectar-se als telèfons mòbils de darrera generació i per oferir sistemes de geolocalització i navegació d’alta qualitat, però sobretot per diverses aplicacions que analitzen la telemetria del cotxe, una funcionalitat especialment interessant si volem assaltar el cronòmetre en un circuit. Per si tot això fos poc, el Nevera també estrena un nou sistema d’assistent a la conducció intel·ligent amb 13 càmeres i 6 radars que interpreten l’estil de conducció del conductor i l’ajuden a millorar i potenciar les seves habilitats al volant. De fet, aquest sistema permetrà al conductor aprendre a maximitzar les possibilitats del cotxe en un circuit, assenyalant on i quan ha de frenar i quina és la traçada ideal que ha de seguir per millorar el seu temps, com si es tractés d’un videojoc.

El Nevera també presenta cinc modes de conducció anomenats Comfort, Range, Sport, Drift i Track, als quals cal sumar dos modes personalitzables anomenats Custom 1 i Custom 2. De tots aquests modes, només el mode circuit o Track permet alliberar tota la potència del Nevera sense cap ajuda o assistència.

Tal com dèiem, Rimac només fabricarà 150 unitats del Nevera a un preu unitari de dos milions d’euros. El mateix propietari i fundador, Mate Rimac, els provarà en persona i n'entregarà les claus a l'afortunat propietari, que podrà personalitzar el cotxe en funció de les seves preferències. Amb tot, la llista d’espera serà llarga, ja que Mate Rimac ha anunciat que les seves instal·lacions croates no podran fabricar més de 50 cotxes a l’any -cal recordar que es produeixen a mà de forma artesanal-, la qual cosa obligarà a fer una llista d’espera amb tots els clients interessats en aquest Nevera.

stats