Motor Saló de Frankfurt

Renault Symbioz, la proposta elèctrica de Renault amb 680 CV

Renault anuncia el model més esperat dels últims anys: un cotxe potent, elèctric i connectat

Renault Symbioz, la proposta elèctrica de Renault amb 680 CV
Ferran Vital
13/09/2017
2 min

El Symbioz marca un abans i un després en l’evolució dels cotxes de Renault. D’entrada, aquesta berlina futurista no és tan sols un prototip o 'concept car', sinó que és un exercici de disseny que vol mostrar el camí estètic i tecnològic de la marca del rombe durant els pròxims anys.

Simbiosi entre cotxe i casa

El primer que ens sorprèn del Symbioz és que l’han presentat com el nexe d’un habitatge, com si fos una habitació més d’una casa. De fet, el nom Symbioz deriva del terme 'simbiosi', i els interiors del vehicle s’han concebut com a elements domèstics convencionals. El mateix cotxe esdevé una font d’energia intel·ligent per abastir una llar de les necessitats energètiques.

Symbioz

A més, el Symbioz està permanentment connectat a la xarxa, i en un ús domèstic pot esdevenir un punt wifi, un sistema de música i TV, un arxiu de documents emmagatzemats al núvol i fins i tot un intèrfon per obrir la porta de casa amb accés a la càmera del carrer.

Un cotxe futurista

El Symbioz disposa de dos motors elèctrics amb imants, que arriben a oferir una potència conjunta de 680 CV i 660 Nm de parell, associats a unes bateries de liti de 72 kWh que permeten una autonomia superior als 500 quilòmetres i un temps de recàrrega ràpida per inducció de fins al 80% en tan sols 20 minuts.

Interiors Symbioz

L’altre gran virtut del Symbioz és la seva capacitat de conducció autònoma, que arriba al nivell 4: tècnicament aquest cotxe pot circular absolutament sol, aparcar de manera autònoma, passar les barreres de peatge de les autopistes, canviar la ruta o fins i tot aturar-se en cas de congestió, accident o si hi ha altres persones o objectes a la via.

Vista posterior Symbioz

A part de l’espectacular model exposat al Saló de Frankfurt, Renault disposa d’una segona unitat de prova que està iniciant els tests previs, i segons els plans de la marca del rombe abans del 2030 la berlina derivada d’aquest prototip ja serà una realitat a la carretera.

stats