Renault presenta el nou Clio: canviar-ho tot per mantenir-se igual
Els de la marca del rombe presenten la sisena generació del Clio, un model que ja s'ha sabut adaptar per mantenir-se al mercat
Alguna cosa ha fet bé (o molt bé) Renault amb el seu Clio per mantenir-lo al mercat des de l’any 1990 i que sigui un dels pals de paller del segment dels vehicles utilitaris europeus, amb unes magnífiques xifres de vendes al llarg dels darrers trenta-cinc anys. Fins al punt que la marca del rombe en presenta ara la sisena generació, més tecnològica que mai i amb una imatge totalment diferenciada i renovada.
Anem a pams, però. El nou Renault Clio de sisena generació aprofita la base mecànica i la plataforma modular CMF-B de l’aliança Renault-Nissan per oferir un producte de qualitat i ja testat, amb motors gasolina, GLP (gas liquat de petroli) i híbrid convencional, i potències d’entre 115 i 160 CV, sempre associats a un sistema de tracció davantera. El fet de fer servir una plataforma ja desenvolupada i motors d'altres models del grup permet que aquest Clio de sisena generació pugui presentar un preu de venda final més competitiu, un element cabdal en un segment tan complicat com el seu.
El nou Clio ofereix una imatge poderosa i musculada gràcies a una carrosseria de 4,12 metres de llarg –7 centímetres més llarg que el seu predecessor i gairebé mig metre més llarg que el model original de 1990–, 1,77 metres d’ample i 1,45 metres d’alt. El creixement de la carrosseria permet que el maleter assoleixi els 330 litres de capacitat (310 en el cas de la versió híbrida convencional) i hi hagi més espai per a la segona filera d’ocupants. Més enllà d’això convé destacar també que el nou Clio mostra un disseny únic i molt personal, que s’allunya de la resta de models de la marca francesa.
La marca francesa oferirà tres nivells d’equipament diferents anomenats Evolution, Techno i Esperit Alpine, que permeten incorporar elements com ara pedals d’alumini, programador de velocitat adaptativa intel·ligent, ajuda a l’estacionament lateral, avís de presència de vehicles en angle mort, alerta de sortida segura dels ocupants o frenada automàtica d’emergència fins i tot quan circulem marxa enrere.
Pel que fa als motors, Renault ha confirmat que la versió d’accés a la gamma oferirà un motor gasolina 1.2 TCe de tres cilindres i 115 CV que es podrà associar a un canvi manual o automàtic, amb un consum mitjà de 5 l / 100 km. La segona proposta mecànica permetrà un ús amb combustible GLP, i, tot i tenir el mateix propulsor, elevarà la seva potència fins als 120 CV. Per acabar, la versió híbrida convencional anomenada E-Tech oferirà un motor gasolina 1.8 de quatre cilindres de cicle Atkinson amb dos propulsors elèctrics per oferir una potència total combinada de 160 CV i un consum de tan sols 3,9 l / 100 km.
Renault encara no ha confirmat els preus del nou Clio, tot i que l’obertura a noves comandes de la sisena generació del popular vehicle es produirà a finals d’aquest mateix any. Amb tot, els preus per a les versions d’accés haurien d’arrencar al voltant dels 19.500 o 20.000 euros, i les versions més equipades, amb mecàniques E-Tech o híbrides convencionals, haurien de posicionar-se en un topall de preu al voltant dels 27.500 o 28.000 euros.