Esportius
Motor Novetats 22/05/2019

El Renault Mégane RS Trophy-R és el nou rei de Nürburgring

La versió més radical del compacte francès signa un crono de 7 min 40 s i es converteix en el model de tracció davantera més ràpid a la catedral de l’automobilisme europeu

Ara Motor
2 min
El Renault Mégane RS Trophy-R és el nou rei de Nürburgring

Renault ha volgut presentar el nou Mégane RS Trophy-R per la porta gran, amb un rècord al vell traçat de Nürburgring Nordschleife sota el braç. Aquesta és l’evolució del ja poderós Mégane RS, que ha signat un temps de 7:40 en el traçat més difícil del món amb el pilot gal Laurent Hurgon al volant, un temps realment espectacular si tenim en compte que ara fa 10 anys la primera versió del Mégane RS va establir el primer rècord per a un cotxe de tracció davantera en 8:17, un temps que avui ens sembla discret però que va ser un autèntic terratrèmol en el seu moment.

El pilot Laurent Hurgon amb el Mégane RS Trophy-R

El nou Mégane RS Trophy-R no és un cotxe qualsevol. Aquest esportiu pesa 130 quilos menys que el Mégane RS del qual deriva, i ha estat posat a punt pel departament de competició Renault Sport amb ajustaments específics i una millora de l’apartat aerodinàmic. Mecànicament el Mégane RS Trophy-R utilitza un motor de gasolina turbo 1.8 TCe de quatre cilindres que ofereix 304 CV i 400 Nm de parell, associat a una caixa de canvis manual de sis relacions i un diferencial davanter de tipus Torsen per gestionar l’entrega de potència a les rodes davanteres.

Mégane RS Trophy-R

A tall d’exemple, la preparació del Mégane RS Trophy-R inclou uns tubs d’escapament específics signats per Akrapovic, frens Brembo d’alt rendiment, seients esportius Sabelt, neumàtics Bridgestone de competició i amortidors Öhlins, entre altres equipaments.

Mégane RS Trophy-R

Tot i que Renault no presentarà oficialment el nou Mégane RS Trophy-R fins al GP de Mònaco de Fórmula 1, la marca del rombe ja ha anunciat que obre el període de comandes del seu nou esportiu radical, que arribarà al nostre mercat a finals d'any. Desgraciadament, el preu serà molt elevat, ja que la preparació dels Mégane RS Trophy-R és artesanal. Renault ja ha anunciat que comercialitzarà pocs centenars d’unitats d’aquest compacte radical.

stats