Renault Kangoo E-Tech, la furgoneta elèctrica més versàtil
La nova generació del popular vehicle lleuger de Renault té una versió elèctrica amb 300 quilòmetres d’autonomia
Les normatives ambientals de les grans ciutats europees cada cop obligaran més els vehicles professionals i de repartiment a haver de contaminar menys, perquè són un dels principals agents de pol·lució. En aquest sentit, Renault ha volgut avançar-se a les obligacions institucionals amb la nova Kangoo E-Tech elèctrica, una furgoneta lleugera de zero emissions i 300 quilòmetres d’autonomia ideal per al transport urbà i diari.
La idea d’una Kangoo elèctrica no és nova, perquè l’any 2011 Renault ja en va llançar al mercat una primera versió de zero emissions, tot i que va tenir una acollida molt discreta al mercat. Ara, a diferència de fa deu anys, hi ha una demanda important de vehicles de transport i repartiment de zero emissions que aquesta Kangoo E-Tech vol cobrir.
A primer cop d’ull costa diferenciar la versió elèctrica de la Kangoo de la resta de models de combustió, i només la calandra redefinida i el punt de càrrega sota el logo de Renault denoten la naturalesa ecològica. Precisament aquest punt de càrrega pot suportar connexions en punts ràpids de fins a 80 kW gràcies als connectors CCS. En un punt de càrrega ràpida de 80 kW, la nova Kangoo E-Tech pot recuperar fins a 170 quilòmetres d’autonomia en només mitja hora, mentre que en un punt de càrrega de 7,4 kW la furgoneta lleugera francesa es podrà carregar en menys de sis hores.
Mecànicament, la Kangoo E-Tech destaca per un motor elèctric de 125 CV i 245 Nm de parell que s’associa a unes bateries de liti de 45 kWh de capacitat, suficient per homologar uns 300 quilòmetres d’autonomia en cicle d’homologació WLTP. A més, aquesta versió elèctrica també inclou sis modes de conducció diferents i la possibilitat de modificar en diferents nivells el grau de retenció del sistema de frenada regenerativa.
Aquesta furgoneta lleugera pot arrossegar o remolcar fins a 1.500 quilos de pes, té una càrrega útil a l'interior de 600 quilos i presenta una capacitat de volum de càrrega de fins a 3,9 metres cúbics. Renault té previst incorporar l’any vinent una versió amb una carrosseria més llarga que permetrà disposar d’un volum de càrrega de 4,9 metres cúbics i fins a 800 quilos de càrrega.
Renault encara no ha confirmat el preu de la Kangoo E-Tech, tot i que preveu que les primeres unitats es lliurin durant el segon trimestre del 2022, però molt probablement se situarà per damunt dels 27.000 euros en les versions d’accés.