Renault Arkana, el SUV híbrid cupè més assequible
La marca francesa revela els preus del seu SUV cupè al nostre mercat i es posiciona com el gran rival del Formentor per liderar el segment
Els SUV cupès o CUV (crossover urban vehicle) cada cop guanyen més pes en el mercat. Si fins no fa deu anys els cupès de tres portes eren els cotxes de tall aspiracional i esportiu favorits dels compradors europeus, la gran irrupció dels SUV ha fet canviar aquest paradigma entre els compradors. El nou Cupra Formentor, aquest Renault Arkana o els BMW X4 i Mercedes GLC són alguns exemples d’aquest canvi de tendència.
Entre tots aquests, el Renault Arkana ha sigut l'últim a arribar al mercat, i ho fa amb el rang de preus més accessible de tots i mecàniques semihíbrides o mild hybrid i híbrides endollables o PHEV de 140 o 143 CV, sempre associats a mecàniques gasolina i amb etiquetes ECO i els beneficis que això comporta.
Així doncs, el Renault Arkana d’accés amb el nivell d’equipament Intens de 140 CV i mecànica mild hybrid i etiqueta ECO té un preu de 25.745 euros descomptes promocionals a banda, que el fa uns 5.000 euros més barats que un Cupra Formentor d’accés, que no té l’etiquetat ecològic de la DGT. El model més car de l’Arkana, amb el paquet d’equipament RS i mecànica híbrida endollable E-Tech de 143 CV (també amb etiqueta ECO), arriba als 31.559 euros, una xifra que no és escandalosament elevada per als temps que corren en aquest segment. Al llarg del 2021 s’hi ha de sumar una nova versió de 160 CV, també amb mecànica semihíbrida o mild hybrid i a un preu encara per confirmar.
El nou Arkana fa servir una plataforma ja coneguda com és la CMF-B de l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, i que ja fan servir el nou Clio, el Captur o el Juke, i es fabrica a la planta de Renault a Busan, a Corea del Sud.
Els tres nivells d’equipament (Intens, Zen i RS) són complets i en paquets tancats, i enfoquen el cotxe més cap al confort o l’esportivitat. De fet, el nivell d’equipament RS inclou motllures específiques i recobriments de fil vermell als entapissats, volant esportiu, pedals d’alumini i insercions en símil de cuir i fibra de carboni. Amb tot, l’equipament de sèrie ja és prou extens, amb quadre d’instruments digital de sèrie i una pantalla central en posició vertical. De sèrie també inclou un programador de velocitat actiu amb frenada automàtica, reconeixement de vianants i ciclistes, assistent de manteniment de carril, alerta de trànsit creuat i alerta d’angle mort al retrovisor, entre d'altres.
Pel que fa a l’interior, Renault promet una capacitat de maleter de 513 L, cosa que el convertiria en líder del segment, força per davant dels 450 litres del Formentor. També assegura que les places posteriors són prou àmplies i còmodes.