Esportius
Motor Novetats 21/07/2022

Red Bull fabricarà un cotxe de carrer

Els de Milton Keynes preparen un esportiu de 1.100 CV de potència i tecnologia híbrida heretada de la F1 limitat a 50 unitats

2 min
Aston Martin Valkyrie

Per primer cop en la seva història, l'escuderia Red Bull ha anunciat que fabricarà un cotxe esportiu homologat per circular pels carrers i carreteres, un hypercar o supercotxe d'altes prestacions que estarà enllestit l'any 2025. És cert que ara fa uns anys ja va presentar un superesportiu amb col·laboració amb Aston Martin i que van anomenar Aston Martin Valkyrie, però fins ara no s'havien atrevit a desenvolupar un model propi.

El primer cotxe de carrer de Red Bull s'anomenarà RB17 i es desenvoluparà i fabricarà exclusivament a les instal·lacions de l'escuderia de Fórmula 1 a Milton Keynes, al sud d'Anglaterra, sota la direcció del genial Adrian Newey, l'autèntic mag de l'aerodinàmica i gran responsable dels èxits de la marca de begudes energètiques a la màxima categoria de l'automobilisme mundial.

Red Bull ha escollit el nom RB17 perquè és l'únic monoplaça de competició que no ha vist mai la llum, a causa de l'esclat del coronavirus a inicis de la temporada 2020 i que va fer que la FIA modifiqués la normativa d'evolució dels monoplaces. Així doncs, Red Bull va disputar la temporada de F1 2020 amb un cotxe anomenat RB16 i la del 2021 amb un d'idèntic que va batejar amb el nom RB16 B i que va acabar guanyant el campionat del món conduït per Max Verstappen, que va passar l'any 2022 a un monoplaça anomenat RB18. Com que el nom RB17 ha quedat lliure, serà l'escollit per batejar el primer esportiu de carrer de la marca.

El fantàstic RB17 serà un esportiu d’altes prestacions amb un motor gasolina V8 maridat amb motors elèctrics (un híbrid endollable) capaç de generar 1.100 CV de potència, amb un xassís i estructura de fibra de carboni i altres materials lleugers. I, com ja es podia esperar, una carrosseria aerodinàmica molt treballada que permetrà obtenir un gran rendiment del vehicle gràcies a l’anomenat efecte terra que garanteix la màxima tracció i adherència dels vehicles quan agafen revolts a grans velocitats.

Red Bull només fabricarà 50 unitats del seu RB17, a un preu unitari de cinc milions de lliures (pràcticament sis milions i mig d’euros), una xifra estratosfèrica que es justifica –si és que es pot buscar un argument racional a aquests preus– pels materials utilitzats i pel fet que cada unitat de l'RB17 haurà estat dissenyada i fabricada a mà pels mecànics i enginyers dels millors Fórmula 1 dels darrers anys.

Amb aquest nou esportiu Red Bull passarà a convertir-se també en un fabricant de cotxes esportius d’alt rendiment, els anomenats hypercars, amb potències de més de 1.000 CV i prestacions d’infart. El nou RB17 també vol ser una declaració d’intencions i un manifest en un segment fins ara dominat pels seus grans rivals a les pistes i circuits de Fórmula 1 com ara Ferrari, Aston Martin, Alpine o Mercedes-AMG, que també estan preparant nous supercotxes de cara a un futur no gaire llunyà.

stats