Range Rover SV Cupè: 333.100 euros per un SUV que (potser) no calia
Range Rover presenta una edició exclusiva i limitada a 999 unitats del seu SUV cupè, un cotxe estrany i poc pràctic
He de confessar-ho:un SUV de tres portes em sembla un cotxe inútil. Si a l’equació hi sumem un preu desorbitat i una edició limitada, el despropòsit inicial es converteix en una maniobra de màrqueting sense gaire sentit però amb l’èxit comercial assegurat.
Aquest SV Cupè és una edició limitada de 999 unitats que costaran 333.100 euros cadascuna signada pel departament Special Vehicle Operations de Land Rover, que ha reformulat el Range Rover existent per reconvertir-lo en un model extraordinari i exclusiu. Per exemple la joieria Quarter de Birmingham (Anglaterra) s’ha encarregat del disseny i l’execució dels nous panells de la carrosseria, incorpora un para-xocs específic, una reixa frontal artesana i utilitza uns fars led amb 144 bombetes i 4 díodes làser que permeten il·luminar un objecte a una distància de 500 metres.
A més el departament Special Vehicle Operations permetrà una personalització total i absoluta dels vehicles al gust i necessitats del client, previ pagament de les opcions seleccionades. Les llandes poden ser de 21, 22 o 23 polzades, interiors amb tonalitats de pell diferents, insercions i plaques a gust dels clients o l’ús de materials preciosos a diversos punts de l’habitacle com les manetes de les portes, el quadre de comandaments o la guantera o acabats de fusta de primera qualitat en diversos comandaments d’una sola peça.
El que aquest SV Cupè no podrà negociar és el fet d’oferir només quatre places o seients i utilitzar una carrosseria de tres portes o que només oferirà el motor V8 5.0 Supercharged benzina amb 565 CV i 700 Nm de parell associat a una caixa de canvis ZF de vuit relacions i un sistema de tracció integral permanent Terrain Response 2 que pot elevar la carrosseria més de 75 mil·límetres i que disposa amb diversos modes de conducció ‘offroad’ anomenats ‘grava’, ‘sorra’, ‘gespa’, ‘fang’, ‘pedres’ i ‘pista’ i tres modes de conducció sobre l’asfalt anomenats ‘Dynamic’, ‘Eco’ i ‘Confort’.
Val la pena pagar els 333.100 euros per aquest SUV de tres portes i quatre places? A Land Rover confien vendre les 999 unitats en poques setmanes, i saben que moltes d’elles seran personalitzades a demanda dels seus clients que provenen, sobretot, de països productors de petroli, on aquest tipus de vehicles tenen una gran demanda.