Motor Novetats

Range Rover Evoque Cabrio: probablement innecessari, èxit assegurat

Descobrim el primer SUV descapotable del mercat, el Range Rover més "chic" fabricat fins ara

Range Rover Evoque Cabrio
Ara Motor
24/11/2016
3 min

Land Rover ja ha començat a comercialitzar una versió descapotable (cabrio) del seu triomfador Range Rover Evoque, un autèntic èxit de vendes que ha estat el múscul del creixement de la marca britànica als mercats europeu i americà els darrers anys.

En aquesta ocasió la filial de l’índia Tata Motors es prepara per encetar un nou segment, el dels SUV (o vehicles totcamí) descapotables. Tot i que en principi semblin conceptes força oposats, des de Land Rover creuen que el maridatge entre un model elevat i amb certes aptituds fora de l’asfalt i el glamur dels cotxes descapotables pot funcionar i obrir forat en un mercat cada cop més homogeni.

Totcamí descapotable: el toc de glamur que li faltava a Range Rover

I és que sota la direcció de l’índia Tata Motors, Land Rover ha deixat d’associar-se amb autèntics vehicles 4x4 per convertir-se en un fabricant de models Premium amb molt estil i personalitat, molt apreciats per un públic cada cop més urbà, femení (tot i que no m'agrada aquesta etiqueta) i d’elevat poder adquisitiu. D’alguna manera, Land Rover vol repetir els èxits que ha tingut MINI amb els seus models cabrio (descapotables) a banda i banda de l’oceà Atlàntic.

Pot posar o treure el sostre en només 18 segons

El nou Evoque pot posar o treure el seu sostre retràctil en divuit segons, sense haver de desplaçar o molestar als ocupants de les places del darrere, encara que estiguessin ocupades per dos adults. A més, es pot accionar fins i tot quan està en marxa, sempre que el cotxe circuli a una velocitat inferior als 50 km/h. El que sí penalitza aquest sostre de lona és la capacitat del maleter, que es veu reduïda de 550 litres a 251, ja que ha d’integrar el mecanisme de recollida del sostre.

Sostres al marge, aquest SUV cupè descapotable manté la mateixa estructura i motoritzacions que els models estàndard de gamma, tot i que presenta un pes una mica menor (homologa 1.600 quilos a la bàscula) al dels models convencionals. Val a dir que els compradors poden equipar opcionalment un deflector de vent per reduir les turbulències i el soroll dins l’habitacle.

La versió descapotable perd espai al maleter

Tot i ser el mateix cotxe, aquest Evoque Convertible perd habilitats “off-road”, ja que presenta pitjors graus d’atac fontal i lateral per superar objectes i unes places darreres més petites, estetes i incòmodes que el model cupè convencional. Evidentment aquest model convertible es centra molt més en l’estètica (postureig, si es vol) i difícilment els seus propietaris emprendran grans aventures fora de l’asfalt (les llandes de dinou i de vint polsades així ho confirmen).

L'apartat d'infoentreteniment sí presenta importants millores

On sí que el nou Evoque Convertible presenta novetats és en l’apartat de l’infoentreteniment, ja que estrena una nova pantalla tàctil de deu polsades que presideix la consola central i servirà per interaccionar amb diversos elements del vehicle, tals com la connexió Wi-Fi, el navegador, les càmeres d’assistència a l’aparcament o un disc dur de 60 Gb.

Land Rover espera que el gruix de vendes del flamant Evoque descapotable el protagonitzi el model propulsat per un motor dièsel de dos litres de cilindrada i 150 cavalls de potència, associat a un canvi automàtic de nou velocitats fabricat per ZF i sistema de tracció integral a les quatre rodes. Els altres dos motors disponibles són el mateix motor dièsel potenciat fins els 190 cavalls i un potent benzina de 240 cavalls (extrets d’un bloc de dos litres de cilindrada i quatre cilindres turboalimentat). Això sí, el nou Range Rover Evoue Cabrio no és precisament barat: el seu preu base és de 54.700 euros.

stats