Quines són les cinc marques de cotxes amb el manteniment més car?
Un estudi de 'Consumer Reports' apunta que quatre de les més costoses de mantenir són alemanyes
Mantenir un cotxe no és gens barat. Els cotxes requereixen un seguit de revisions anuals, canvis de filtres i substitucions d’elements de desgast que suposen una despesa important per a les butxaques dels conductors. Amb tot, els preus en el manteniment dels vehicles poden variar molt en funció del fabricant i dels plans de manteniment que ofereixen els tallers oficials, indispensables en pràcticament tots els casos per mantenir les garanties dels vehicles quan són nous.
El mitjà especialitzat nord-americà Consumer Reports ha fet un estudi comparatiu dels costos de manteniment -reparacions a banda- dels vehicles nous als Estats Units durant els primers deu anys del vehicle. La marca més cara de mantenir és, segons l’informe de Consumer Reports, la britànica Land Rover, amb un cost mitjà de manteniment dels seus vehicles de 4.250 dòlars durant els primers cinc anys de possessió i (atenció) 15.500 dòlars més entre el cinquè i el desè any, amb un total de 19.250 dòlars en costos de manteniment durant els primers deu anys del producte.
A partir d’aquí, tanquen el llistat de les cinc marques de cotxes amb un manteniment més car quatre marques alemanyes i prèmium. La segona marca amb manteniments més cars és Porsche, amb 14.090 dòlars de mitjana durant els primers deu anys, seguida de Mercedes-Benz, amb un total de 10.525 dòlars; Audi, amb un cost mitjà de 9.890 dòlars, i BMW, amb 9.500 dòlars de mitjana durant els primers deu anys d’ús dels vehicles.
Les cinc marques més cares de mantenir durant els primers deu anys
- Land Rover (19.250 dòlars)
- Porsche (14.090 dòlars)
- Mercedes-Benz (10.525 dòlars)
- Audi (9.850 dòlars)
- BMW (9.500 dòlars)
Els cotxes prèmium alemanys, el doble de cars que els generalistes
L’estudi nord-americà demostra que el manteniment de les marques prèmium alemanyes és fins a dues vegades més car que el d’una marca generalista asiàtica o nord-americana, ja que el preu de la mà d’obra o les peces de recanvi és sensiblement més alt en aquests fabricants que no pas entre les marques generalistes.
En aquest sentit, cal destacar el sorprenent estalvi en costos de reparació i substitució que representen els cotxes elèctrics, amb mecanismes i mecàniques molt més senzills i molts menys elements de desgast a substituir. L’estudi de Consumer Reports situa Tesla com la marca amb els costos de manteniment més baixos, amb una despesa mitjana de 4.035 dòlars durant els primers deu anys de possessió dels seus vehicles.