Motor Esportius

Porsche 911 Turbo S: un cotxe (gairebé) perfecte

Porsche presenta el 'nouonze' Turbo més potent i ràpid que ha fabricat mai, que arriba als 650 CV de potència i 800 Nm de parell

Porsche 911 Turbo S: un cotxe (gairebé) perfecte
Ferran Vital
07/03/2020
3 min

Porsche porta des de l'any 1975 millorant generació rere generació el seu llegendari, icònic, únic i esportiu 911 Turbo. El 911 Turbo ha estat històricament la versió més potent i esportiva de la marca, gràcies al fet que, com el seu nom indica, utilitzava un turbo per alimentar el motor bòxer de sis cilindres.

Totes les generacions del 911 Turbo

El 911 Turbo S que ha presentat Porsche és el 911 Turbo més potent de la història, gràcies a un motor bòxer de 3,8 litres de capacitat associat a dos turbos que l'ajuden a entregar una potència de 650 CV i 800 Nm de parell (70 CV i 50 Nm més que el 911 Turbo anterior).

Porsche 911 Turbo S

Tota aquesta potència li serveix per presentar una acceleració espectacular: passa de 0 a 100 en només 2,7 segons i de 0 a 200 en 8,9 segons, amb una velocitat punta limitada electrònicament de 330 km/h.

Porsche 911 Turbo S

Per gestionar tota aquesta potència el Porsche 911 Turbo S utilitza un canvi seqüencial PDK de vuit relacions i doble embragatge i un sistema de tracció integral a les quatre rodes amb un diferencial esportiu. El seu xassís esportiu també millora mitjançant el sistema de suspensió adaptativa Porsche Active Supension Management, que rebaixa 10 mil·límetres l'alçada respecte a un 911 Carrera S.

Porsche 911 Turbo S Coupé i Cabriolet

El nou Porsche 911 Turbo S disposarà de carrosseries Coupé i Cabriolet, és a dir, cupè i descapotable, mantenint el disseny clàssic dels nouonze però introduint-hi algunes novetats, com els quatre tubs d'escapament de caràcter esportiu i formes rectangulars, llandes de diferent mida en cada eix (20 polzades en les rodes davanteres i 21 en les posteriors), pinces de fre de color groc i entrades d'aire frontals sobredimensionades.

Interiors Porsche 911 Turbo S

Els interiors del nou Porsche 911 Turbo S utilitzen entapissats de cuir amb insercions de carboni, alumini i diversos detalls cromats. Els seients davanters, per la seva banda, són d'estil retro i estan inspirats en el 911 Turbo original. Aquest detalls contrasten amb els elements més tecnològics del cotxe, com ara la gran pantalla central de 10,9 polzades i el seu equipament tecnològic, que inclou una aplicació específica anomenada Porsche Track Precision que permet enregistrar xifres de la conducció i visualitzar-les o analitzar-les al telèfon mòbil, o el nou sistema de so envoltant desenvolupat per Bose.

Porsche 911 Turbo S

Ara bé, encara que sembli estrany, el Porsche 911 Turbo S no és la versió més potent i radical de la gamma, ja que l'arribada dels 911 GT2 RS –actualment el nouonze més potent de la marca alemanya– ha destronat els 911 Turbo com a versió més potent de la gamma. Això no és obstacle, però, perquè el Porsche 911 Turbo S tingui un preu base superior als 250.000 euros.

stats