Novetats
Motor Novetats 05/03/2021

Porsche Taycan Cross, un elèctric d’alt voltatge que es vol embrutar

Porsche presenta la versió elevada amb vocació aventurera del seu model elèctric amb tracció integral i suspensió neumàtica de sèrie

2 min
Porsche Taycan Cross Turismo

El Porsche Taycan incrementa l'oferta amb el nou Taycan Cross Turisme, una versió amb tracció integral i una carrosseria més elevada pensada per als amants de les aventures fora de l’asfalt sense haver de renunciar del tot a les qualitats dinàmiques del Taycan convencional.

El Taycan Cross Turisme destaca per una carrosseria de tall familiar o break, amb proteccions de passos de roda i baixos de plàstic, i que fins i tot pot equipar unes motllures específiques en cas d’escollir la versió amb el paquet de disseny i equipament anomenat Offroad, que també incorpora una brúixola integrada a la consola central a l'interior del cotxe.

Porsche Taycan Cross Turisme
Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo

El paquet Offroad també permet que el Taycan Cross Turisme augmenti uns 30 mil·límetres extra d’altura lliure, gràcies a la suspensió neumàtica adaptativa de sèrie i que, sumat al mode de conducció Gravel Mode, facilita la circulació per pistes, carreteres en mal estat de conservació o nevades. L’electrònica permet també que l’accelerador reguli millor l’entrega de potència del motor per optimitzar la circulació sobre ferms amb adherència escassa.

Fer servir aquesta carrosseria familiar i allargada permet que el Taycan Cross Turisme presenti més espai per als ocupants de les places posteriors i augmenta la càrrega del maleter fins als 446 L de capacitat i 1.200 en cas d’abatre les places posteriors.

Pel que fa a la càrrega tecnològica, el Taycan Cross Turisme oferirà connectivitat a la xarxa i la possibilitat d’actualitzar el seu software o programari a distància, afegint-hi noves funcionalitats gràcies al sistema anomenat Functions on Demand (Fod).

Taycan Cross Turismo
Taycan Cross Turismo

Mecànicament, el nou Taycan Cross Turisme oferirà quatre versions amb potències diferents, totes associades a les bateries Performance Plus de 93,4 kWh de capacitat i que permeten autonomies d’entre 389 i 452 quilòmetres en cicle d’homologació WTLP. Les potències dels dos motors elèctrics (un sobre cada eix) varien entre els 380 CV de la versió d’accés i els 761 CV de la versió prestacional Taycan Turbo S Cross Turisme amb funció boost o entrega immediata de potència.

Ara bé, no serà un cotxe precisament barat, perquè el preu base al nostre mercat és de 95.995 euros, mentre que la versió Taycan Turbo S Cross Turisme arribarà al mercat amb un preu base de 191.706 euros. Porsche confirma que les primeres unitats arribaran als concessionaris de la marca aquest mateix any.

stats