Nou esportiu
Motor Novetats 09/06/2018

Porsche 911 Speedster, un ‘roadster’ espectacular per celebrar els 70 anys de la marca

Els de Stuttgart celebren 70 anys d’història i ho celebren amb el millor que saben fer: un cotxe espectacular per fer-nos somniar

Ara Motor
2 min
Porsche 911 Speedster, un ‘roadster’ espectacular per celebrar els 70 anys de la marca

El 8 de juny de 1948 va aparèixer el primer cotxe de la marca de Stuttgart, el Porsche 356 Roadster. 70 anys després ho celebra amb la presentació de l’espectacular 911 Speedster, un cotxe pensat per conquerir el cor dels puristes i amants de les màquines d’altes prestacions.

911 Speedster vista posterior

El 911 sempre ha destacat per la seva bellesa, i les versions descapotables del ‘nouonze’ emfatitzen les línies del mític model, però aquest 911 Speedster va més enllà que cap altre predecessor amb un disseny que ens deixa bocabadats al saber conjugar millor que mai esportivitat i tradició.

Detall vista lateral

Pintat de colors plata i blanc, el 911 Speedster destaca per una vista frontal i lateral realment exquisida, gràcies a les seves exclusives llandes de 21 polzades i els vinils i logos que fan referència al 70è aniversari de la marca.

911 Speedster

Els retrovisors o la tapa del dipòsit de combustible són de disseny retro i contrasten amb uns entapissats de cuir negre i marró i amb l’absència d’un equip multimèdia o de climatització, per estalviar pes.

L'interior es espartà: ni equip multimèdia ni aire condicionat.

En aquest sentit destaca l’ús intensiu de la fibra de carboni, l’alcàntara o l’alumini, o fins i tot un accionament manual de la capota per cobrir o descobrir el vehicle.

Una mecànica de competició

Tot i el seu aspecte ‘vintage’, el 911 Speedster és una autèntica màquina de competició capaç de destrossar cronòmetres i rivals sobre l’asfalt. El 911 Speedster utilitza el bastidor i el xassís del GT3, així com el mateix bloc motor bòxer atmosfèric de sis cilindres de 500 CV entregats directament a l’eix posterior (recordem que els ‘nouonze’ porten el motor darrere dels seients) i amb tot els ajustos i preparacions de suspensió, amortidors o direcció heretats del GT3, per obtenir un rendiment majúscul en carretera o en circuit. A més, el 911 Speedster utilitzarà una única caixa de canvis manual, un dels grans reclams dels puristes de la conducció esportiva.

Detall interiors 911 Speedster

Aquest 911 Speedster serà l’últim cotxe de l’actual generació del ‘nouonze’, un epíleg gloriós per a un model mític que s’acomiada aquest any. Tot i que encara no en coneixem el preu (aquest Speedster és el prototip conceptual del cotxe de producció), desgraciadament sabem que quedarà lluny de la capacitat de la majoria dels mortals, tenint el compte que el 911 GT3, model del qual evoluciona, té un preu base de 224.000 euros al nostre país i que aquesta versió Speedster serà sensiblement més cara.

stats