Porsche 911 RSR: evolució o traïció?
El 911 RSR serà el primer nouonze amb el motor col·locat en posició posterior central del cotxe per millorar el repartiment de pesos
No existeixen gaires cotxes amb la llegenda i el llegat del Porsche 911. La darrera creació dels de Stuttgart ha estat el 911 RSR, un vehicle pensat per competir als circuits de mig món a la categoria GT.
Fins aquí, tot sembla més o menys normal. Un 911 de competició pensat per guanyar, entre altres escenaris, a Le Mans. Però la gran novetat del 911 RSR és la disposició del motor: per primer cop un 911 no tindrà el motor penjat sobre l’eix posterior, si no que per primer cop situa el propulsor en posició posterior longitudinal, cosa que permet gestionar de forma més efectiva el repartiment de pesos de la carrosseria (i que alguns puristes veuen com una traïció a l’esperit del 911).
El motor també és protagonisme gràcies a la seva mecànica, que sí conserva l’esperit tradicional de la marca de Stuttgart, al mantenir un esquema de motor atmosfèric de sis cilindres bòxer que eroga 510 cavalls de potència i es gestiona per una caixa de canvis seqüencial de sis velocitats.
L’altre gran novetat del 911 RSR és el sistema de detecció de col·lisió anomenat “Collision Avoid System”, i que pot salvar al 911 RSR d’alguns ensurts amb els altres competidors gràcies a un sistema de radar integrat.
Per últim, el nou 911 RSR homologa un pes de 1.243 quilos, el mínim que pot homologar d’acord al reglament. Aquesta lluita contra la bàscula ha estat possible gràcies a l’ús massiu de peces de fibra de carboni, que també faciliten la seva substitució en cas de trencament per impacte.