Porsche 911 T, purisme elevat a la seva màxima expressió
El mític esportiu alemany estrena una versió que millora les prestacions mitjançant una rebaixa del pes i un equipament específic
L'any 1968 Porsche va introduir la lletra T al seu mític model 911. Corresponia a la denominació "Touring", i ja en aquella època es referia a un vehicle orientat específicament a obtenir un major rendiment i una conducció més pura. L'any 2017 la marca d'Stuttgart va recuperar aquesta versió en la generació 991 del seu esportiu i la va traslladar també a la resta de la gamma amb els 718 Cayman T, 718 Boxster T i fins i tot el Macan T.
Ara, i com no podia ser d'una altra manera, Porsche ha anunciat que la present generació del 911 (anomenada 992) també disposarà d'aquesta versió especial. Està desenvolupada sobre el 911 Carrera d'accés a la gamma (que equipa el motor menys potent amb "tan sols" 385 CV) i té la intenció d'augmentar les sensacions del model sense haver de recórrer necessàriament a versions molt més potents o esportives, com és el cas del Porsche 911 GT3.
Més lleuger i amb equipament específic
En els vehicles esportius la reducció de pes sol ser tan o més important que l'augment de la potència. Porsche ho sap, i per aquest motiu ha centrat els seus esforços en eliminar alguns elements del 911 Carrera bàsic per millorar-ne les prestacions i les sensacions al volant. Així, formen part de l'equipament de sèrie del Porsche 911 T el sistema Porsche Torque Vectoring, el diferencial autoblocant posterior, el tren de rodatge esportiu PASM amb suspensió rebaixada en 10 mm, el volant GT, els seients Sport Plus i un sistema d'escapament esportiu.
Tot plegat, juntament amb unes llandes específiques de 20 polzades davant i 21 darrera, amb la supressió dels seients posteriors i amb un alleugerament dels vidres, la bateria i l'aïllament, aconsegueix augmentar les prestacions i reduir el pes total en 35 quilos per aturar la bàscula en 1.470 quilos. Però no només es pot distingit de la resta de la gamma mitjançant les llandes, sinó també gràcies a uns vinils laterals específics, a les inscripcions del model repartides per la carrosseria, al color gris fosc dels retrovisors i a un entapissat únic per a aquest model.
Motor bòxer biturbo de 385 CV
El Porsche 911 T es troba a mig camí entre el 911 Carrera bàsic i el Carrera S de 450 CV, però equipa el mateix motor bòxer biturbo de sis cilindres de la versió d'accés amb 385 CV i 450 Nm de parell. Gràcies a la millora de les prestacions i a la reducció de pes, aquest propulsor permet a l'esportiu alemany accelerar de 0 a 100 km/h en tan sols 4,5 segons i assolir una velocitat màxima de 291 km/h. A més, aquest model equipa un canvi manual de set velocitats.
Porsche ha anunciat que els afortunats futurs propietaris d'aquest model ja poden realitzar les seves comandes i que les primeres unitats arribaran als concessionaris el proper mes de febrer. El preu d'accés per al nostre mercat és de 143.314 euros tant per a la versió amb canvi manual com per al model amb canvi automàtic de doble embragatge PDK.