Porsche 911 GT3, plaer adult (i elitista)
La marca alemanya ha creat una obra d’art amb el nou 911 GT3, un cotxe de competició de la vella escola homologat per circular al carrer i cridat a convertir-se en l'últim model d’una sèrie històrica
L’electrificació del món de l’automoció avança amb pas ferm a tot arreu, i cada cop costarà més veure vehicles de tall esportiu amb motors atmosfèrics, bòxer i de gasolina, sense recórrer al turbo o a algun sistema d’electrificació. El 911 GT3 de la present generació, coneguda amb el codi intern 992, serà l'últim nouonze d’altes prestacions amb aquestes mecàniques bòxer atmosfèriques i sense cap motor elèctric auxiliar que en redueixi consums i emissions contaminants.
Precisament aquesta realitat ha sigut una motivació extra per als enginyers de Porsche en la posada a punt de l’actual 911 GT3, la versió més prestacional del mite alemany homologada per circular diàriament pels carrers i carreteres obertes. El motor que impulsa l'últim 911 GT3 de combustió és un propulsor de sis cilindres bòxer i 4.0 litres de cubicatge, col·locat en la part posterior del vehicle, que entrega 510 CV de potència i 479 Nm de parell i és capaç d’elevar l’agulla del compta-revolucions fins a 9.000. Aquest motor ja el va fer servir Porsche en la versió exclusiva i limitada final de l’anterior generació del 911, anomenada 911 Speedster.
Un bloc motor d’aquesta cilindrada i potència presenta una fitxa tècnica força interessant, amb una velocitat punta de 318 km/h, una acceleració fulgurant i un consum de combustible de 13 litres per cada 100 quilòmetres, una xifra alta però en cap cas disparada. I és que omplir el dipòsit no hauria de ser un problema per al propietari d’aquest esportiu. Les emissions de diòxid de carboni sí que són elevades (294 grams per quilòmetre), però entra dins dels paràmetres per obtenir l’etiqueta ambiental C, de color verd.
Aquest nou 911 GT3 manté la possibilitat d’associar el motor a un canvi manual de sis relacions o a una caixa automàtica PDK de doble embragatge i set relacions. Tot i que els més puristes defensarien l’elecció de la caixa de canvi manual per motius emocionals i de sensacions al volant, la realitat és que la caixa automàtica PDK és més ràpida a l’hora d’accelerar de 0 a 100 (signa un temps de 3,4 segons, mig segon més ràpida que el canvi manual), és 18 quilos més lleugera que la manual, disposa d’una palanca de les de tota la vida per gestionar el canvi en mode seqüencial i faria tot allò que nosaltres voldríem fer al volant més ràpid i segur del que nosaltres ho faríem. Tot i això, a Porsche saben que un gruix important dels seus clients segueix demanant canvi manual per gestionar la potència d’aquesta bèstia de l’asfalt, i possiblement també seria la nostra elecció a l’hora de la veritat.
La posada a punt del 911 GT3 de l’actual generació inclou un nou sistema d’escapament 12 quilos més lleuger que el del model precedent, novetats aerodinàmiques en els difusors, entrades d’aire i aleró posterior que en milloren el coeficient aerodinàmic, nous neumàtics específics Michelin Pilot Sport Cup 2, una nova direcció més comunicativa i directa i una nova suspensió adaptativa que permet explotar el potencial del cotxe en qualsevol escenari.
Com de costum aquest 911 GT3 serà un cotxe ostensiblement car, amb un preu base de 196.000 euros, que no inclou el paquet Club Sport (6.100 euros) que inclou seients de tipus bucket de fibra de carboni i gàbia de protecció en cas d’accident, ni els frens carbonoceràmics PCCB (10.400 euros més), imprescindibles si volem extreure el potencial del cotxe en un circuit.