Indústria
Novetats03/03/2017

Peugeot, Citroën i Opel, el futur gegant europeu?

La matriu General Motors manté negociacions amb el grup gal per la venda de les seves filials europees Opel i Vauxhall

Ara Motor

La col·laboració entre General Motors i el grup francès PSA ja fa alguns anys que funciona. De fet, el grup francès i el nord-americà ja han col·laborat en el desenvolupament d'alguns elements mecànics i tecnològics plegats per intentar disminuir costos de producció i investigació. Fins i tot fa uns anys es va parlar d'una possible fusió entre Opel i Peugeot per encarar la crisi europea.

El desllorigador de la situació podria ser el fabricant Dongfeng, soci xinès de PSA i peça clau per assistir financerament al grup industrial francès en la seva possible compra dels grups Opel i Vauxhall per un preu al voltant dels 2.000 milions d'euros.

Cargando
No hay anuncios

Opel, un gegant amb pèrdues

Opel va vendre 979.427 unitats a Europa, convertint-se en la sisena marca més venuda al Vell Continent. Això li va permetre facturar uns 17.600 milions d'euros, però tot i així el balanç a final de curs va ser negatiu, amb unes pèrdues de 257 milions.

Cargando
No hay anuncios

De fet la marca de Rüsselsheim ha perdut més de 15.000 milions d'euros durant el segle XXI i la seva matriu americana no sap ben bé com fer remuntar la marca i posicionar-la al mercat. Ara bé, tot i les pèrdues milionàries que acumula, Opel té un actiu molt valuós i que desperta l'interès del grup PSA (i d'altres): els seus cotxes elèctrics.

Cargando
No hay anuncios

De fet, l'Ampera-e, el primer elèctric de producció d'Opel, promet autonomies de 500 quilòmetres i té una potència de 204 cavalls, i té prou potencial per plantar cara al desembarcament europeu del Tesla Model 3.

Cargando
No hay anuncios

Forts a Europa

El gran ideòleg de l'operació és el portuguès Carlos Tavares, director d'operacions del grup PSA i l'home que ha transformat un grup amb pèrdues importants als anys 2013 i 2014 en un grup rentable i amb importants beneficis als exercicis 2015 i 2016.

Cargando
No hay anuncios

A més, Opel podria situar-se com la marca de prestigi i tradicional del grup. Si bé Citroën seria la marca d'accés i DS la innovadora, la fusió o integració d'Opel podria fer que Peugeot es convertís en una marca generalista amb esperit aventurer i esportiu, orientant la marca alemanya (Vauxhall al Regne Unit) com la marca més clàssica i senyorial, i fins i tot elevant-la a marca aspiracional per competir amb Volvo o Alfa Romeo, per exemple.

El grup que podria sortir de l'operació es convertiria en el segon grup europeu, amb un 16% de quota de mercat, molt per davant de Renault, Ford o Fiat i esdevenint l'únic grup capaç de fer ombra al tot poderós grup Volkswagen, líder indiscutible al mercat europeu.