Novetats cotxes
Novetats07/07/2022

Peugeot 408: un cotxe polièdric

Peugeot presenta el nou 408, un cotxe diferent a mig camí de les berlines convencionals, els totcamins o SUV i els cotxes compactes o ‘hatchback’

Els dissenyadors de cotxes francesos tendeixen cada cop més en esborrar les fronteres entre segments i tipologies de carrosseries, tal i com hem pogut veure en alguns models nous com ara el Citroën C5 Aircross, o el modern C5 X. Fins i tot una marca rival com Renault també ha fet evolucionar els seus models cap a carrosseries mixtes o polivalents, com és el cas del nou Mégane E-Tech. A casa nostre també tenim el cas d’un vehicle que barreja conceptes i que és un èxit de vendes, com és el Cupra Formentor, un cotxe que anomenem CUV (barreja de SUV i cupè) i que ha caigut en gràcia entre el gran públic.

Ara és Peugeot qui vol marcar diferències amb el nou 408, un vehicle realment diferent que vol ser un pas intermig entre els 308 i 3008 i el 508 en tots els sentits. I és que el nou 408 és un cotxe que aprofita la plataforma d’un compacte (308) amb atributs estètics i carrosseria més elevada (3008) i amb les mides i proporcions d’una berlina convencional (508). El nou 408 és tot això alhora, i ho és per la seva vocació global. Serà un vehicle que debutarà a la Xina, on Peugeot el fabricarà per a cobrir la demanda interna, però que l’any vinent també veurem a Europa (es fabricarà a la planta francesa de Mulhouse, a Alsàcia) i la resta de països occidentals, amb solucions estètiques i de disseny que el faran homologable a tots els mercats on Peugeot vol vendre el seu producte.

Cargando
No hay anuncios

Tampoc queda massa clar a quin segment hem d’incloure el 408. Fa 4,69 metres de llarg, 1,85 d’ample i 1,48 d’alt, i presenta una batalla o distància entre eixos de 2,79 metres. Amb aquestes mides el nou 408 es posiciona entre els segments C (308 i 3008) i D (508 i 5008), per bé que aquesta nomenclatura és cada cop menys important en el mercat, ja que els compradors actuals ja no hi paren gaire atenció.

Cargando
No hay anuncios

Anem a pams, però. El primer que crida l’atenció del nou 408 és la seva carrosseria elevada, amb presència de formes geomètriques, jocs de volums i formes i línies molt marcades que li aporten una dosi extra de musculatura i potència visual, i una línia de cintura elevada ascendent que dialoga amb la caiguda cupè del pilar C o muntant posterior sobre el maleter, formant una solució estètica aerodinàmica i un punt esportiva. La caiguda del pilar C sobre el maleter és absolutament funcional, i serveix per a millorar el coeficient aerodinàmic del cotxe i està pensada per poder prescindir d’eixugaparabrises a la part posterior del cotxe, ja que el moviment de la carrosseria fa que les gotes discorrin pel vidre i no perjudiquin la visibilitat posterior. També cal destacar-hi uns passos de roda de mida considerable amb proteccions de plàstic negre i unes llandes de 19 0 20 polzades.

La vista davantera i la posterior són els elements més reconeixibles del vehicle, ja que segueixen la línia estètica iniciada pels actuals 308, 3008, 508 o 5008. Els grups òptics davanters estirats amb prolongacions lumíniques en forma d’ullals que discorren el frontal, una gran calandra amb relleu tridimensional, el nou logo de la marca presidint el conjunt i les nervadures sobre el capó fan que aquest 408 sigui refrescant i nou, però també reconeixible i estandarditzat. En la part posterior hi trobem els ja icònics grups òptics posteriors amb tres franjes en forma d’urpes de lleó i un sorprenent para-xocs posterior de plàstic negre de dimensions considerables que fan el contrapunt del volum del capó posterior per aconseguir un efecte d’equilibri òptic.

Cargando
No hay anuncios

Els interiors del nou 408 mantenen la disposició i el disseny que ja coneixem dels habitacles del 308, mantenint la nova configuració que a Peugeot anomenen i-cockpit, amb un volant petit i un quadre d’instruments digital que queda per sobre del volant. L’accés a l’interior, la posició de conducció o els seients del seu habitacle són més baixos que en un totcamí, i recorden més a un 308 o 508 que no pas a un 3008 i 5008. Com que el 408 té una bona batalla o distància entre eixos (2,79 metres), l’espai restant per a les places posteriors és molt bo, i fins i tot la seva amplada permet que hi circulin tres adults, per bé que com pràcticament sempre passa, a plaça central és més petita i incòmode. El maleter, per la seva banda, serà realment aprofitable, amb capacitats de 476 o 536 litres, en funció de si el vehicle allotja o no bateries de liti.

Cargando
No hay anuncios

Tecnològic i endollable

L’altre gran cavall de batalla del 408 és la seva càrrega tecnològica i de seguretat, que el converteix en el Peugeot més modern i digital mai fabricat. En el seu interior hi han diversos punts usb per connectar-hi dispositius electrònics, el seu sistema d’infoentreteniment és compatible amb les darreres versions i aplicacions d’Apple Car Play i Android Auto, i compta amb un arsenal de seguretat que inclou les darreres exigències d’ajuda a la conducció (manteniment de carril, control de creuer automàtic amb funció d’avançament…) que fan que el cotxe sigui capaç de circular sol -sota la supervisió del conductor- per autopistes i autovies.

Cargando
No hay anuncios

Mecànicament el 408 fa servir una plataforma de tracció davantera -motor davanter transversal que envia la potència a les rodes davanteres- i canvi automàtic, i la seva gamma oferirà tres opcions de motorització. La versió d’accés farà servir un motor gasolina 1.2 turbo de tres cilindres de 130 CV, i hi haurà dues versions més híbrides endollables (PHEV) que fan servir un motor 1.6 gasolina turbo de quatre cilindres i 150 maridant-lo amb motors elèctrics que li permeten assolir potències totals combinades de 180 CV i 225 CV de potència.

Cargando
No hay anuncios

El que no sabem encara és la forquilla de preus final del nou 408, que teòricament es posicionarà entre els preus dels 308/3008 i 508/5008, és a dir, al voltant dels 40.000 euros per les versions d’accés Allure o Allure Pack i que superarà els 50.000 euros per les versions més potents i equipades amb el paquet GT.