Hipercotxes
Novetats28/05/2018

Pagani planeja fabricar un hipercotxe elèctric

El fabricant artesà italoargentí Horacio Pagani vol sumar-se als esportius elèctrics d’alt rendiment

Ara Motor
i Ara Motor

Ara fa 20 anys que Pagani va fabricar el seu primer esportiu, el Pagani Zonda. Els italians volen celebrar-ho amb un projecte molt ambiciós: crear el primer esportiu d’alt rendiment totalment elèctric de la marca, segons apunta la revista britànica 'Autocar'.

L’argentí Horacio Pagani, fundador de la companyia, va arribar a Itàlia als anys 80 per treballar a Lamborghini, però a mitjans dels anys 90 del segle passat va decidir fer el pas i establir-se com un fabricant artesà totalment independent (això sí, amb diversos acords amb fabricants de volum com Mercedes-Benz, que li subministra motors i diversos elements electrònics).

Cargando
No hay anuncios

Actualment Pagani fabrica uns 40 cotxes cada any, i té una llarga llista d’espera, tot i que els preus dels seus vehicles són prohibitius per a la majoria de mortals. Segons apunta el mitjà anglès –amb informacions provinents de la direcció de Pagani– la idea és desenvolupar un vehicle totalment elèctric paral·lelament a la fabricació dels actuals cotxes de combustió mitjançant una divisió interna de la companyia encarregada del desenvolupament de nous cotxes elèctrics.

Cargando
No hay anuncios

I és que els hiperesportius elèctrics, amb bateries i motors elèctrics capaços de gestionar potències superiors als 800 CV, sembla que es volen imposar en el segment dels cotxes d’alt rendiment. De fet el futur hipercotxe de Pagani podria utilitzar tecnologia provinent de Mercedes-Benz, que actualment està desplegant el seu potencial amb l’arribada de la marca a la Fórmula E.

El que sembla indispensable del nou elèctric de Pagani és que mantingui el disseny espectacular que sempre ha caracteritzat la marca italiana. L’altre element distintiu de la marca, el comportament dels seus hipercotxes, també sembla que està ben assegurat, fins al punt que Horacio Pagani estaria intentant maridar els motors elèctrics del seu esportiu –un sobre cada eix– amb un canvi de marxes manual, una solució mecànica que l’italoargentí qualifica de “factible”.