Nou Volvo S60: mecànica ecològica, ànima víking
La marca escandinava presenta la seva nova berlina, la primera que es fabricarà íntegrament als Estats Units
Ja hem dit moltes vegades que les berlines corren el perill de desaparèixer al Vell Continent. L'ofensiva SUV i Crossover amenaça de menjar-se el tradicional segment dels cotxes sedan, i alguns fabricants fins i tot han renunciat a incloure berlines al seu catàleg per centrar-se en els SUV, com ara Seat i Citroën.
Però Volvo encara creu en aquest segment i per això ha presentat el nou S60, un rival que vol fer trontollar l'hegemonia alemanya dels Audi A4, BMW Sèrie 3 i Mercedes Classe C. El nou S60 disposa d'un llenguatge estètic molt semblant al del seu germà gran S90, amb línies fluides i elegants que formen un conjunt sòlid, atractiu i minimalista.
La part davantera és presidida per la calandra central i els grups òptics en forma de martell de Thor (així els anomena la marca sueca), mentre que la línia de cintura elevada i els passos de roda posteriors eixamplats aporten un cert dinamisme visual al conjunt i una certa musculatura a la fisonomia del nou S60, fent un conjunt més juvenil i esportiu que el clàssic S90.
Els interiors mantenen el disseny ergonòmic i racional que la marca utilitza des de l'aparició de l'últim XC90, caracteritzats per la gran pantalla central i l'ús de materials de primera qualitat que aporten una sensació de qualitat percebuda molt elevada.
Una mecànica ecològica
El nou S60 utilitza la plataforma SPA de Volvo que ja han estrenat els V60 i XC60, que preveu la possibilitat d'utilitzar motors totalment elèctrics i que utilitza un esquema de tracció davantera o integral. Amb tot, l'oferta de Volvo inclourà motors gasolina i híbrids endollables amb potències compreses entre els 250 i els 408 CV, però no es preveu que arribi a comercialitzar cap motor dièsel.
A més, el nou S60 disposarà d'assistents de conducció que avancen una conducció semiautònoma com ara el sistema Pilot Assist i el City Safe, que controlen la distància de seguretat, el manteniment en carril i l'acceleració i la frenada quan circulem per autopistes o autovies.
El nou S60 arribarà al nostre mercat durant el 2019 i serà el primer cop que la marca sueca fabriqui aquest model a les seves fàbriques dels Estats Units, amb l'objectiu de minimitzar els possibles aranzels que potser hauran de pagar els cotxes europeus al mercat nord-americà.