Nou Renault Clio: més petit per fora, més gran per dins
La marca francesa mostra el disseny definitiu de la cinquena generació del seu popular utilitari
El Clio és un dels cotxes més importants de la història recent de Renault. Es fabrica des de l’any 1990, i aquesta és la cinquena generació d’un cotxe que va assumir la difícil missió de fer oblidar l’R5 i que s’ha convertit en un dels cotxes més venuts a Europa any rere any.
Estèticament aquesta cinquena generació del Clio destaca per un llenguatge estètic sobri i continuista, que no suposa cap revolució estilística amb el model actual i que incorpora algunes solucions de disseny heretades del Megane. De fet, el nou Clio serà, més que mai, el germà petit del compacte francès.
Això sí, els interiors del Clio sí que destaquen pel seu equipament tecnològic i el seu disseny esportiu i funcional a parts iguals, i aquesta cinquena generació també presenta un maleter més gran, que passa dels 330 litres de capacitat del model anterior a uns sorprenents 390 litres en aquesta nova generació.
Curiosament el nou Clio és més petit (14 mil·límetres més curt i 30 més baix) que el seu predecessor, perquè utilitza la nova plataforma CMF-B, que comparteix amb els Nissan Micra i Juke, el Renault Captur i la pròxima generació del Dacia Sandero. Tot i ser més petit, aquest utilitari de quatre metres de llarg també millora la batalla o distància entre eixos, de manera que permet que els ocupants dels seients del darrere gaudeixin de més espai.
Una versió endollable
Aquesta cinquena generació del Clio serà la primera que incorpori versions híbrides endollables a la seva gamma. De fet, la versió híbrida endollable del Clio, que estrenarà la tecnologia E-Tech de Renault i anirà associat a unes bateries de 9,8 kWh, arribarà al mercat entre el 2020 i el 2022, i promet unes prestacions fins a un 70% elèctriques o de zero emissions en condicions de circulació reals.
A més, el comunicat de Renault promet avenços importants en el camp de la conducció autònoma que el nou Clio anirà incorporant al llarg de la seva vida comercial, per facilitar la vida al volant del petit cotxe francès.