Nou SUV
Motor 19/04/2021

El nou Nissan X-Trail renuncia al dièsel i ho aposta tot als híbrids

La marca japonesa mostra el disseny definitiu de la quarta generació del SUV familiar

3 min
Nissan X-Trail

Nissan ha presentat el nou X-Trail durant la inauguració del Saló de l’Automòbil de Xangai, a la Xina. Aquesta serà la quarta generació del SUV familiar de Nissan, i arribarà al nostre mercat l’estiu vinent farcit de novetats tecnològiques i mecàniques, entre les quals destaca el sistema de propulsió e-Power, encara inèdit a Europa.

Les mecàniques e-Power de Nissan (que estrenaran el nou Qashqai també l’any vinent) fan servir un motor elèctric de 190 CV que envia la potència a les rodes davanteres, però que en comptes de fer servir paquets de bateries de liti que afegeixen pes al conjunt i eleven la factura final, obté l’electricitat d’una petita bateria de tan sols 1,5 kWh alimentada per un motor de gasolina de quatre cilindres, que en comptes de moure el vehicle fa les tasques de generador, cosa que millora l’eficiència energètica del conjunt i redueix les xifres de consum i emissions. Segons Nissan, el futur X-Trail e-Power de 190 CV tindrà consums de tan sols 5,3 l/100km i homologarà unes emissions de 122 g/km de CO2.

Nou X-Trail
Nou X-Trail
Nou X-Trail

A banda de la versió e-Power, Nissan també ha anunciat que el nou X-Trail farà servir motors gasolina 1.3 turbo amb potències de 140 i 158 CV, sempre associats a un sistema mild hybrid o semihíbrid de 12V, que fa servir una bateria instal·lada en els baixos del cotxe i que es carrega aprofitant l’energia cinètica del vehicle per emmagatzemar-la i després auxiliar el propulsor principal en les acceleracions o en la gestió dels aparells electrònics.

La quarta generació del Nissan X-Trail també estrenarà una nova plataforma, anomenada CMF-C, i que també faran servir els seus companys d’aliança Mitsubishi Outlander i Renault Koleos. Aquesta plataforma és una mica més llarga, però també 63 quilos més lleugera i presenta una rigidesa torsional un 41% superior, cosa que en millorarà el comportament dinàmic. Tots els models disposaran de cinc modes de conducció, anomenats Off-Road, Snow, Standard, Eco i Sport, i la versió gasolina mild hybrid de 158 CV també podrà disposar d’un sistema de tracció integral a les quatre rodes i canvi automàtic Xtronic.

Estèticament, el nou X-Trail manté l’essència del disseny del model precedent, però emfatitzant la calandra davantera dels nous Nissan en forma de V, una línia de cintura elevada i una part posterior estilitzada amb llums horitzontals que conflueixen entre el pilar C i els passos de roda posteriors, més marcats gràcies als protectors de plàstic dels baixos. En definitiva, el nou X-Trail es veu més SUV i menys totterreny, seguint el patró del disseny dels models més venuts als cinc continents.

Detall interiors
Detall interiors
Detall interiors

Els interiors també han estat del tot redissenyats, i hi destaca un quadre d’instruments totalment digital de 12,3 polzades, una pantalla tàctil més gran i amb més bona resolució gràfica que arriba a les 9 polzades i el climatitzador, que conserva comandaments amb botons físics. Hi destaca el nou selector circular de modes de conducció i una palanca de canvi més petita i estilitzada. Però una de les novetats més curioses és que el nou X-Trail perd la tercera filera de seients, i ja no podrà oferir set places als seus ocupants. A canvi, el maleter i la segona filera de seients guanyen més espai.

Nissan encara no ha avançat els preus del nou X-Trail al nostre mercat, però es mouran a partir de la franja dels 30.000 euros (descomptes promocionals a banda) per les versions d’accés amb motor gasolina mild hybrid de 140 CV i tracció davantera. La versió e-Power, per la seva banda, s’enfilarà al voltant dels 40.000 euros, per bé que segurament es convertirà en una de les més venudes al Vell Continent.

stats