No tots els Lexus són enormes SUV: el nou LBX és el model d'accés a la gamma híbrida
Basat en el Toyota Yaris Cross, l'LBX es presenta com el Lexus més petit de la història, amb una longitud de només 4,19 metres
Lexus és una d'aquelles marques que sempre han destacat per la seva eficiència, la seva fiabilitat... i també pel seu preu elevat. La que sempre ha estat la marca de luxe de Toyota s'ha consolidat al segment prèmium com una sòlida alternativa a les tres alemanyes típiques (Audi, BMW i Mercedes), però a diferència de les seves competidores no ha disposat fins ara de models petits a la seva gamma.
Actualment, el model més petit del fabricant japonès al nostre mercat és l'UX, un SUV de gairebé 4,5 metres de longitud. I l'únic integrant del catàleg de la marca que tenia una mida relativament petita era, fins no fa gaire, el compacte CT, amb 4,35 metres. Per això és tan important el llançament del nou Lexus LBX, que tot just s'acaba de presentar i que arriba com a model d'accés a la gamma SUV de la marca japonesa. Basat en el Toyota Yaris Cross, aquest nou model serà el més barat de la marca i també el més petit, amb una longitud de 4,19 metres.
Lexus Breakthrough Crossover
Les sigles LBX corresponen, segons afirma la marca, a les paraules Lexus Breakthrough Crossover, que es podria traduir com a Fusió Innovadora de Lexus. I en el fons aquest nom és tota una declaració d'intencions, ja que deixa clar que la marca vol anar un pas més enllà i sortir de la seva zona de confort per arribar a nous compradors, especialment entre els més joves.
Com és evident, el primer pas per aconseguir aquest objectiu és dissenyar un cotxe atractiu, però que alhora mantingui l'elegància de la marca. En aquest sentit, Lexus no ho ha tingut fàcil, perquè la base del nou LBX és la plataforma GA-B de Toyota i la longitud de 4,19 metres, l'amplada d'1,82 i l'altura d'1,54 no permetien grans innovacions. Però el resultat, com es pot veure a simple vista, és prou bo i aconsegueix allunyar-se notablement del Yaris Cross en el qual s'inspira.
La part frontal és una de les més revolucionàries, amb un element cromat que uneix les dues òptiques i una graella frontal més petita del que és habitual en la marca però que manté inalterada la seva essència. La vista lateral destaca per uns passos de roda sobredimensionats que donen pas a unes llandes de 18 polzades, una cintura molt elevada i unes formes musculoses i atrevides. Finalment, a la part posterior el més impactant són els pilots units entre si i la inscripció de la marca amb les lletres ben protagonistes a la porta del maleter.
Petit, però prèmium com el primer
A falta de poder-lo provar i veure amb els nostres propis ulls, el cert és que, pel que es veu a les fotografies que ens ha facilitat la marca, el nou Lexus LBX sembla un cotxe molt ben construït i que fa servir materials de gran qualitat. De fet, el fabricant japonès assegura que a l'habitacle del seu nou model hi podem trobar cuir o Alcantara, així com una digitalització d'allò més completa. Estarà disponible amb els acabats Elegant, Relax, Emotion i Cool, i en funció del nivell que escollim podrem gaudir d'un quadre d'instruments digital de 12,3 polzades, d'un sistema Head-Up Display i d'una pantalla central de 9,8 polzades que incorpora totes les funcions d'infoentreteniment Lexus Link Connect.
Estem parlant d'un cotxe de luxe, de manera que elements com un equip de so signat per Mark Levinson, el sistema d'aparcament remot, la porta del maleter elèctrica o fins i tot un sistema de purificació de l'aire formaran part o bé de l'equipament de sèrie o bé del llistat d'opcionals. Però és que, a més, el nou Lexus LBX disposa d'un arsenal completíssim de sistemes d'assistència a la conducció. En destaquen especialment el control de creuer adaptatiu amb frenada d'emergència, el sistema de manteniment de carril, el lector de senyals, el detector de fatiga i els avisos d'angle mort i trànsit creuat.
Però malgrat que Lexus hagi estat capaç de fer miracles amb el disseny, les qualitats i l'equipament, on no es pot saltar les lleis de la física és en l'espai, ja que el maleter del Lexus LBX és de tan sols 332 litres. Això suposa una pèrdua de 65 litres respecte al seu cosí germà Toyota Yaris Cross, i el situa com un dels SUV amb menys maleter del mercat.
Un únic motor híbrid de 136 CV
Lexus no ha volgut complicar-se a l'hora d'escollir amb quin motor equipar el nou LBX i ha optat per l'elèctric híbrid d'1.5 litres i tres cilindres que tan bé funciona en altres models del grup. Desenvolupa una potència de 136 CV i un parell de 185 Nm, xifres més que suficients per moure els poc més de 1.200 quilos que pesa. A més, i com a novetat, la marca japonesa té previst oferir un sistema de tracció total que suma un segon motor elèctric a l'eix posterior.
Encara no s'ha definit quin serà el preu del Lexus LBX, però si tenim en compte les tarifes que demana Toyota pel seu Yaris Cross, és d'esperar que aquest nou model tingui un preu d'accés proper als 35.000 euros. La producció s'iniciarà aquest mateix any 2023, però no serà fins al 2024 que el model més petit de la història de Lexus arribarà als concessionaris.