El nou Land Cruiser de Toyota, una revolució retro
El mític totterreny japonès s'actualitza amb un disseny que beu directament del de les versions originals de fa més de 70 anys
El Toyota Land Cruiser no és un cotxe que necessiti gaires introduccions. Es tracta d'un dels totterrenys més famosos del món. Nascut fa 72 anys, l'1 d'agost del 1951, va captivar tothom al ser el primer vehicle a completar l'ascens a la sisena estació del mont Fuji. Al llarg d'aquestes dècades ha demostrat la seva vàlua. Les dades parlen per si soles: acumula 11,3 milions d'unitats venudes en més de 170 països.
Ara la marca japonesa l'ha renovat completament i ho ha fet amb alguna cosa més que una simple actualització estètica i tecnològica. D'entrada perquè hereta molts atributs estètics del Land Cruiser 300, cosa que fa que el seu disseny sigui molt més retro i, segons el fabricant japonès, torni als orígens. Però la renovació no només ha sigut visual, el que no es veu també és nou. El nou Land Cruiser fa servir la plataforma GA-F de Toyota i equipa un bastidor que ha incrementat la seva rigidesa en un 50%, de manera que és de preveure que el seu comportament tant off-road com per carretera sigui molt millor que el del model actual.
Disseny d'estil retro i molta tecnologia
En la part davantera hi ha dos dissenys diferents per a les òptiques led, unes d'arrodonides i unes altres d'allargades. Aquestes primeres correspondran a la versió First Edition, de la qual al nostre país arribaran 3.000 unitats i que, sens dubte, són les que tenen l'estètica més retro.
Malgrat tot, el disseny general de l'altra versió també llueix detalls que recorden els primers Land Cruiser, com els retrovisors quadrats o la forma dels pilots posteriors. Malgrat que els voladissos siguin curts (fet que en maximitza l'espai interior), el cert és que el Land Cruiser no és pas petit: té una longitud de 4,92 metres, una amplada d'1,98 i una alçada d'1,87. Sigui com sigui, no ha perdut el seu aspecte robust i de 4x4 autèntic que l'ha caracteritzat al llarg de tots aquests anys.
Al seu interior també s'ha produït una veritable revolució. Aquí el que més crida l'atenció és que, malgrat que ara la digitalització sigui absoluta amb instrumentació digital i una pantalla central de grans dimensions, la marca japonesa ha respectat els botons físics per a la majoria de les funcions. Un fet que agrairan els seus conductors, especialment quan circulin per pistes 4x4 complicades.
Com és habitual, el nou Land Cruiser es pot escollir en configuració de cinc o set places, i també destaca al seu habitacle la cintura molt baixa (afavorida per unes grans finestres laterals), la forma horitzontal del quadre de comandaments i, com és habitual, el seu gran arsenal d'assistents a la conducció. Tant és així que Toyota ha anunciat que el nou Land Cruiser equipa una barra estabilitzadora davantera desconnectable, una cosa inèdita a la marca i que caldrà analitzar fins a quin punt en millora la conducció fora de l'asfalt.
Motors dièsel amb electrificació
Durant la primera meitat de l'any 2024 el nou Land Cruiser arribarà als concessionaris i ho farà associat al popular motor dièsel de quatre cilindres i 2,8 litres que genera una potència de 204 CV. Es tracta d'un propulsor que va lligat a una caixa de canvis automàtica de vuit velocitats i que, com es podia esperar, disposa de reductora i tracció total de sèrie. A més, pel que fa a gestió electrònica Toyota ha anunciat que el seu nou model disposarà dels sistemes Multi-Terrain Monitor i Multi-Terrain Select, que facilitaran notablement la conducció 4x4 i n'adaptaran la resposta del motor o la direcció.
Però la novetat més interessant d'aquest nou model és que està prevista l'arribada, ja de cara a l'any 2025, d'un propulsor dièsel amb tecnologia mild hybrid de 48 V que, si no ha canviat la normativa per aquella data, li permetrà lluir l'etiqueta eco al seu parabrisa. Encara no es coneix quin serà el preu del nou Toyota Land Cruiser, però és de preveure que sigui lleugerament superior al del model actual, que parteix dels 51.400 euros.