Nissan Townstar, la furgoneta compacta japonesa
La marca presenta a l’Automobile Barcelona un model que disposarà de versions elèctriques i de gasolina
Nissan ha obert una nova finestra comercial amb la nova Townstar, una furgoneta compacta que aprofita les sinergies de l’aliança Renault-Nissan i que farà servir la plataforma i les mecàniques de les furgonetes elèctriques Renault Kangoo ZE i Mercedes-Benz eCitan. Igual com aquests dos precedents, la nova Townstar farà servir una bateria de 44 kWh de capacitat que li permet assolir fins a 285 quilòmetres d’autonomia (suficients per moure’s en entorns urbans) i una potència de càrrega compatible amb punts de fins a 75 kW. A més, disposarà d’un motor elèctric sota el capó que oferirà 122 CV de potència a les rodes davanteres.
A banda de la versió elèctrica pura, Nissan també proposarà una variant amb motor gasolina 1.3 turbo de quatre cilindres i amb 130 CV de potència associats a un canvi manual de sis relacions i sistema de tracció davantera que homologa unes emissions de 145 g/km. Nissan ja ha avançat que en el futur poden aparèixer més versions amb mecàniques elèctriques i de gasolina diferents, però el seu full de ruta no passa de moment per oferir versions dièsel.
Pel que fa a la carrosseria, cal destacar que Nissan oferirà dues versions de la Townstar, anomenades Furgó i Combi, que ofereixen diferents solucions de capacitat i d'habitabilitat. La versió Furgó ofereix 3,9 metres cúbics de capacitat i la possibilitat de carregar fins a 800 quilos i arrossegar-ne 1.500 més, i la variant Combi, més destinada a clients urbans, ofereix 775 litres de capacitat al maleter.
Aquesta nova furgoneta també estrenarà els últims sistemes de connectivitat i d'infoentreteniment, així com el sistema de conducció semiautònom ProPilot, un nou sistema d’aparcament automàtic, pantalla central tàctil de deu polzades, càmera amb visió zenital de 360 graus, sistema de reconeixement de senyals de trànsit, assistent i avisador d’angles morts i frenada automàtica amb detecció automàtica de vianants i ciclistes, entre altres característiques.
Finalment, convé destacar que la nova furgoneta es fabricarà a una planta de Renault a França i substituirà l’actual furgoneta elèctrica e-NV200, que fins ara es fabricava a la planta de la Zona Franca de Barcelona.