Nissan presenta el nou Micra, ara totalment elèctric i més tecnològic que mai
El nou Micra de sisena generació és un model elèctric i urbà que aprofita la base del Renault R5 per fer-se un lloc al mercat de la mobilitat de zero emissions
Nissan ha presentat la sisena generació del Micra, el seu vehicle utilitari del segment B, amb el qual vol conquerir el mercat europeu. Amb aquest objectiu, Nissan ha intentat repetir la fórmula d’èxit que li va funcionar en el passat, amb una carrosseria elegant que recorda el Micra de tercera generació, que va estar a la venda entre els anys 2002-2010 i que va ser el darrer gran hit comercial dels japonesos a Europa.
El nou Micra és, en realitat, un producte europeu gràcies a l’acord encara vigent entre Renault i Nissan. De fet, el Micra ha estat dissenyat a Londres, aprofita la plataforma AmpR Small de Renault estrenada pel nou R5 i es fabrica a la fàbrica de Douai, al nord de França, que pertany al grup Renault.
Elèctric i tecnològic
El nou Micra és el tercer model elèctric de Nissan al nostre mercat després dels ja coneguts Leaf i Ariya, dos vehicles amb un impacte comercial limitat i xifres de vendes modestes al Vell Continent. A diferència d’aquests, el Micra aposta per un preu més baix i un posicionament al mercat més racional, ajustant-se als gustos i preferències dels compradors potencials dels vehicles urbans a Europa.
Mecànicament, el Micra tindrà una versió d’accés amb una bateria de 40 kWh de capacitat i un motor de 90 kW (uns 122 CV), que permet un parell de 225 Nm i una autonomia tèorica de 310 quilòmetres en cicle d’homologació WLTP. Per sobre d’aquesta versió d’accés, Nissan també n'oferirà una versió amb bateria de 52 kWh de capacitat i un motor de 110 kW (150 CV), amb 245 Nm de parell i una autonomia de 408 quilòmetres en cicle d’homologació WLTP. Els temps de càrrega dels nou Micra depenen del punt on sigui endollat, i segons la marca el temps de càrrega de bateria és de 30 minuts en un endoll CC de 100 kW (o de 80 Kw en la versió d’accés) per passar del 15% al 80% de la càrrega de les bateries.
Nissan aposta per una gran varietat d’opcions de personalització, amb més de 14 combinacions de colors disponibles per a la carrosseria, un sistema d’il·luminació ambiental de més de 48 colors, diversos nivells d’acabat (Acenta, N-Connecta i Tekna) i un elevat equipament tecnològic, amb un quadre d’instruments digital de 10 polzades i una pantalla tàctil central que també arriba a les 10 polzades que fa servir el sistema de connectivitats NissanConnect, compatible amb Android Auto i Apple CarPlay.
Segons apunta la marca, el nou Micra arribarà als concessionaris a finals d’aquest mateix any, a un preu encara per confirmar. A nivell orientatiu podem preveure que el preu final de les unitats d’accés amb bateria de 40 kWh i nivell d’equipament Acenta se situaran al voltant dels 27.500 euros (descomptes i ajudes institucionals a banda) que Renault demana per a les versions d’accés del seu R5.