Indústria
Motor 01/08/2021

Nissan escapa dels números vermells

La marca japonesa anuncia beneficis durant el segon trimestre de l’any després d’anys de pèrdues milionàries

2 min
Logotip de Nissan

Nissan portava arrossegant pèrdues i números vermells des de fa pràcticament tres anys, quan a l’escàndol i la fugida de l’anterior president, Carlos Ghosn, s’hi va sumar la crisi del coronavirus i la davallada de la demanda, en una espècie d’huracà que va tocar de ple la companyia japonesa.

El pla de Nissan per sortir dels números vermells és ben conegut a casa nostra, ja que va comportar l’anunci del tancament de les seves instal·lacions a Catalunya a partir del 31 de desembre d’aquest mateix any, fet que deixa enlaire la continuïtat dels llocs de treball directes i indirectes.

La marca japonesa, ara dirigida per Makoto Uchida, ha presentat un benefici de 114.500 milions de iens –l’equivalent a 881 milions d’euros– durant el segon trimestre del 2021, que inclou els mesos d’abril, maig i juny. Segons Uchida, les claus de la recuperació de Nissan han sigut la seva capacitat per sobreviure a la crisi dels superconductors, el llançament de models nous com la nova generació del Qashqai o el nou X-Trail (anomenat Rouge als Estats Units) i la reestructuració de la companyia, que passa per acomiadar treballadors i tancar algunes de les fàbriques europees de Nissan, com en el cas de les catalanes.

I és que Nissan va anunciar l’any passat que reduiria un 20% la seva capacitat productiva, ja que la seva força industrial (7,2 milions d’unitats fabricades el 2018) no coincidien amb la seva capacitat comercial i de vendes (5,4 milions d’unitats venudes el 2019). Amb aquesta premissa la nova direcció de Makoto Uchida ha fixat l’objectiu de digitalitzar i electrificar la marca dins del programa Nissan Next, així com primar el marge sobre el volum comercial i el retorn sobre les inversions dels models més venuts més que no pas en el volum total de cotxes fabricats i els molts models que ofereix a tots cinc continents. El full de ruta de Nissan passa ara per fer-se forts amb menys models en mercats molt específics, com ara el nord-americà o el japonès, i reduir la seva presència europea a dos o tres totcamins amb molta demanda, com ara el nou Qashqai.

Durant la presentació dels resultats del segon trimestre de l’any, els directius de Nissan es van atrevir a pronosticar que la marca seguirà creixent durant la resta de l’any, amb una previsió de beneficis a final d’any fiscal de 60.000 milions de iens, l’equivalent a uns 460 milions d’euros.

stats