Nissan absorbeix Mitsubishi
L'aliança franco-japonesa suma una nova divisió a la seva cartera i es converteix en un dels fabricants d'automòbils més grans del món
La divisió d'automòbils de Mitsubishi, Mitsubishi Motors, s'integrarà a la gran aliança Renault-Nissan després que la Nissan hagi pagat 237.000 milions de iens (uns 2.100 milions d'euros) per adquirir el 34% de les accions de la divisió Mitsubishi Motors.
Després d'aquest moviment, el brasiler Carlos Ghosn passarà a ser CEO de Mitsubishi, càrrec que suma a les presidències de Renault i Nissan, que configuren un dels gegants més importants de la indústria automobilística a escala mundial.
Amb la compra de 34% de la companyia, Nissan sumarà l'experiència de Mitsubishi i podrà compartir tecnologies i esforços de desenvolupament, cosa que permetrà un estalvi total aproximat d'uns 500 milions de dòlars anuals (que amortitzarien la compra de Mitsubishi Motors en poc més de cinc anys).
Un gegant adormit
Mitsubishi és un gran conglomerat empresarial (Zaibatsu, en japonès) que acumula divisions de diverses branques industrials, com l'electrònica, la financera o l'automobilística. Aquesta particularitat feia que la divisió automobilística no fos sempre la prioritària per al gegant japonès, que encara conservarà el control de la major part de la massa accionarial.
L'escàndol de les emissions també ha passat factura a Mitsubishi, després que el ministeri japonès del Transport descobrís que les xifres d'emissions i consums d'alguns dels seus models també havien estat falsejades.
Amb tot, Mitsubishi continua sent un gegant amb un historial ple d'èxits (els Lancer Evo o els Pajero –Montero– en són bons exemples) que inclouen campionats del món de ral·lis i moltes edicions del Dakar.
L'aliança Nissan-Renault, però, està especialment interessada en les plataformes híbrides i de tracció integral que ha utilitzat Mitsubishi durant els últims anys i que esdevenen un dels referents de la indústria mundial.
Amb l'entrada a l'aliança franco-japonesa, Mitsubishi passa a ser un dels gegants automobilístics més grans del planeta, capaç de fabricar i vendre més de 10 milions d'unitats a l'any. No és debades que l'imperi de Ghosn controla Dacia, Infiniti, Lada, Datsun, Samsung –la divisió automobilística, no l'electrònica– i les esmentades Mitsubishi, Renault i Nissan.