NIO ES8, l’alternativa econòmica al Tesla Model X
La marca xinesa sorprèn amb un nou model totalment elèctric i bateries intercanviables que costarà uns 35.000 euros
Més barat i més modern que el Tesla Model X que vam provar ara fa uns mesos, l’ES8 és l’arma de la xinesa NIO per convertir-se en el primer fabricant mundial de vehicles elèctrics. Presentat oficialment ahir a Pequín, l’ES8 és un SUV elèctric de 7 places amb bateries de 70 kWh, tracció integral a les quatre rodes, una potència de 330 CV i una autonomia de 335 quilòmetres. El seu xassís està construït íntegrament d’alumini i disposa de suspensions adaptatives que modifiquen l’alçada i la resistència aerodinàmica del cotxe.
El nou SUV xinès fa uns 5 metres de llarg i presenta una batalla -o distància entre eixos- de 3 metres, que li permet homologar capacitat per a set ocupants (2+3+2), i un panell de control totalment digitalitzat amb els més moderns sistemes d’infoentreteniment.
Però la gran novetat de NIO i aquest ES8 és que la companyia xinesa vol crear una xarxa d’estacions on els clients podran canviar ràpidament les bateries dels seus cotxes -en menys de 3 minuts- per unes de totalment recarregades. De fet, NIO promet que al 2020 ja disposarà de més de 1.100 estacions operatives per fer els canvis de bateries del seu SUV elèctric.
L’altre cavall de batalla del fabricant xinès és el seu preu: les versions més bàsiques -sense grans extres- costaran uns 57.000 dòlars, uns 48.000 euros al canvi actual. Però Nio també ofereix la possibilitat de comprar el seu ES8 per 42.000 dòlars (35.000 euros) i llogar les bateries per uns 200 euros mensuals (170 euros al mes) i que permet als clients canviar les bateries tants cops com calgui en les estacions que NIO instal·larà arreu del món. Això sí, al nostre país caldrà esperar encara un any per poder comprar aquest SUV elèctric i autònom.
Per acabar, NIO també ofereix un sistema de conducció autònoma, a l’estil de l’Autopilot de Tesla, que en el cas del SUV xinès rep el nom de Advanced Driver Assistance System que arriba al nivell 4 de conducció autònoma gràcies als seus sistemes de radar, càmeres i sensors de proximitat.