El Mustang és l’esportiu més venut del món per tercer any consecutiu
El llegendari 'Muscle Car' de Ford es consolida com el líder del segment dels cotxes esportius
El Mustang és més que un cotxe. El Mustang representa l'orgull de Ford i de la indústria automobilística nord-americana, un model amb més de mig segle d'història que enamora milions de seguidors arreu del món pel seu icònic disseny, el seu llegat cultural i la filosofia que evoca la seva fisonomia.
Durant l'any 2017 Ford va vendre més de 123.000 unitats del Mustang a tot el món, 80.000 de les quals als Estats Units. A molta distància el segueix el mercat xinès, on Ford va vendre més de 7.000 unitats durant tot l'any passat. Al Vell Continent el Mustang encara no ha desplegat tot el seu potencial comercial (val la pena recordar que el Mustang és molt més car a Europa que no pas als Estats Units per costos d'exportació i aranzels comercials).
Una dada curiosa sobre l'evolució del Mustang és la seva creixent presència en el mercat femení. No hem cregut mai que hi hagi cotxes d'homes o de dones, però fins ara el Mustang no era el vehicle preferit pel segment femení, a vegades considerat més racional o pràctic a l'hora d'escollir vehicle que no pas el masculí. Doncs bé, les dones ja representen més del 10% de les clients del Mustang, i aquesta xifra creix cada any a diferència de la resta del segment de cotxes esportius, on la presència de clientes és pràcticament inexistent.
A més, la majoria dels Mustang venuts no porten el petit motor EcoBoost de 4 cilindres, sinó que els clients continuen optant pel potent motor atmosfèric de cinc litres i 8 cilindres en V (o V8, si ho preferiu), amb uns índexs de consum poc eficients pels estàndards actuals.
Un altre dels factors que expliquen la popularitat del Mustang és el preu. Al nostre mercat aquest esportiu té un preu base de 43.000 euros (48.000 en el cas del motor V8), i esdevé gairebé un 50% més barat que la resta d'esportius biplaça de més de 400 CV i motor de 8 cilindres en V. Aquest preu és encara més atractiu als Estats Units, on el Mustang no és més car que el que costaria un Golf ben equipat al nostre mercat.