Cotxe elèctric
Motor 30/08/2021

Mobilize Limo, el taxi elèctric de Renault

La marca del rombe presenta el Mobilize Limo, una berlina elèctrica amb una autonomia de 450 quilòmetres pensada per fer de taxi o VTC

2 min
Mobilize Limo

Ja fa un temps que el president del grup Renault, l’italià Luca de Meo, va anunciar la creació d’una nova filial encarregada de donar solucions de mobilitat al segment del transport de persones, i el Mobilize Limo és el primer producte de Mobilize, la nova filial de mobilitat de persones creada pel grup francès.

El Mobilize Limo és una berlina de 4,67 metres de llarg i una mecànica totalment elèctrica que el grup Renault ha desenvolupat a la Xina gràcies a un acord de col·laboració o joint venture que té amb el fabricant local Jiangling Motors. Les seves dimensions estan específicament pensades per facilitar el transport d’ocupants a la segona filera de seient, gràcies a una batalla o distància entre eixos de 2,75 metres que permet prou espai per als clients d’aquest servei.

Mobilize Limo.
Mobilize Limo.
Mobilize Limo.

A nivell estètic aquest Mobilize Limo destaca per una carrosseria aerodinàmica i avantguardista, amb una caiguda pronunciada del pilar C o muntant posterior sobre el maleter, fars amb tecnologia led, tres opcions de color per a la carrosseria (negre, gris i blanc) i unes llandes de 17 polzades.

En els interiors cal destacar uns entapissats de cuir sintètic i diverses insercions en símil d’alumini als plafons i embellidors de les portes. A més, disposa d’un quadre d’instruments digital de 10,25 polzades i una gran pantalla central de 12,3 polzades. Però la raó de ser d’aquesta berlina és el fet de disposar d’un bon maleter, que arriba als 411 litres de capacitat, i d’una segona filera de seients molt àmplia que facilita l’estada dels passatgers.

Les places posteriors són generoses.

A nivell mecànic cal destacar que el Mobilize Limo té un sol motor elèctric amb una potència de 110 KW, l’equivalent a 150 CV tradicionals, i un parell de 220 Nm amb un sistema de tracció davantera. Aquesta potència li permet accelerar de 0 a 100 en 9,6 segons i obtenir una velocitat punta de 140 km/h, unes xifres suficients per a un cotxe que probablement farà recorreguts urbans. Pel que fa a la bateria, Renault promet uns 450 quilòmetres d’ús, per bé que no ha confirmat encara la seva capacitat oficial.

Per acabar, cal destacar també que el Mobilize Limo no es vendrà als concessionaris, ja que la idea de Renault és comercialitzar els productes de la seva filial mitjançant una sèrie de contractes a la carta mitjançant la seva financera i que permetrà acordar quotes en funció dels quilòmetres recorreguts o la durada del contracte.

stats