El 'miracle' de Jeep
La marca nord-americana ha mantingut un creixement espectacular durant els últims quatre anys
Jeep va vendre gairebé un milió i mig de cotxes a tot el món durant l’any 2017. Aquest 2018 la marca segueix creixent a un ritme incessant, i l’objectiu de dos milions d’unitats venudes a l’any podria arribar entre el 2019 i el 2020.
Sense anar més lluny, Jeep ha crescut més d’un 400% al mercat català en tan sols quatre anys, i les xifres de vendes del primer quadrimestre del 2018 al mercat estatal són un 79,5% millors que les de l’any passat.
I és que Jeep consolida el seu espectacular creixement en la demanda interna nord-americana, tradicionalment fidel a la marca, però s’ha d’explicar en el constant creixement de vendes de Jeep al Vell Continent –on el Renegade s’ha convertit en tot un ‘hit’ comercial– i el mercat asiàtic, cada cop més susceptible als encants del Grand Cherokee, el cotxe insígnia de la històrica marca nord-americana, capaç de vendre més de 250.000 unitats només al mercat asiàtic.
De fet, el model més venut de Jeep és precisament el Grand Cherokee, el totcamí gran de la marca que més marge comercial i profit econòmic té per a la filial de FCA. Jeep va obtenir uns beneficis de més de 2.000 milions d’euros durant l’any passat, i s’ha convertit en la marca més important i rendible del grup Fiat Chrysler després d'aportar pràcticament la meitat dels beneficis del grup automobilístic.
El rendiment de Jeep no ha passat desapercebut pels principals fabricants xinesos, que han presentat ofertes milionàries al grup FCA per comprar Jeep. Però el grup italoamericà dirigit per Sergio Marchionne sap que Jeep és la marca més valuosa del grup i no vol ni sentir a parlar de desfer-se’n. De fet, Jeep és un valor segur de cara a una eventual fusió del grup FCA amb altres gegants automobilístics com el grup coreà Kia-Hyundai o les americanes GM i Ford, entre d'altres.