El MINI es podrà endollar
La marca britànica anuncia el llançament del primer MINI híbrid (i endollable) de la història
La marca britànica (filial de BMW) ja té molt avançat el primer MINI híbrid 'plug-in' (endollable ) de la seva història. Basat en la plataforma del BMW 225xe iPerformance, el nou MINI utilitzarà un motor de benzina de tres cilindres i 1,5 litres de cilindrada que reparteix 136 cavalls, associat a un propulsor elèctric que suma 88 cavalls de potència.
El nou vehicle híbrid de la marca britànica no deixarà de ser un MINI Countryman Cooper sobre la plataforma híbrida de la marca bavaresa. A més, el nou MINI híbrid sempre s'encendrà amb el mode elèctric en funcionament (un sistema anomenat Auto eDrive), que funciona només amb el propulsor elèctric fins a una velocitat de 80 km/h. Aquest mode és ideal per circular pel centre de les grans ciutats i, com que és endollable, permet que els usuaris puguin recarregar la bateria en qualsevol punt convencional.
Un cop superats els 80 km/h el MINI passarà a funcionar en el mode Max eDrive, que encén el motor de benzina i permet un funcionament híbrid fins als 125 km/h, quan el cotxe apaga el motor elèctric i passa a funcionar com un motor tèrmic tradicional.
Finalment, el futur MINI híbrid disposarà del sistema Save Battery, que predisposa que el motor tèrmic recarregui les bateries elèctriques per fer-les funcionar o recarregar-les per funcionar en mode cent per cent elèctric.
ADN MINI
Ara bé, una de les característiques més apreciades del MINI és la diversió al volant i el dinamisme que ofereix. En aquest sentit, els compradors poden fer funcionar el mode Max eDrive fins i tot a velocitats inferiors als 80 km/h. Només cal pitjar a fons l'accelerador i gaudir de la potència combinada dels dos propulsors per disfrutar al màxim d'una conducció dinàmica (però ja no tan ecològica).
Tot i que encara no hi ha cap data definitiva ni preu oficial, s'espera que el primer MINI híbrid estigui disponible durant el segon semestre del 2017.