Esportius
Novetats12/11/2022

El Mercedes-AMG One pulveritza el rècord del circuit de Nürburgring (Vídeo)

Amb un temps de 6:35.183 minuts, és el vehicle de producció més ràpid de la història del traçat alemany

No son poques les marques que han tractat de registrar en alguna ocasió el temps per volta més ràpid del circuit de Nürburgring. Fabricants de vehicles esportius (tot i que també uns quants de generalistes) han posat a punt molts dels seus vehicles per tractar de batre un nou rècord, com ja va demostrar Porsche amb el seu 919 Hybrid EVO o Volkswagen amb l'ID.R, un dels elèctrics més ràpids de Nürburgring.

En aquesta ocasió el rècord no pertany a un cotxe purament de competició, sinó que es tracta d'un model perfectament vàlid per a circular per carretera oberta. Sí, malgrat sembli increïble tenint en compte el disseny i les prestacions del cotxe, el Mercedes-AMG One és un vehicle totalment homologat per al carrer. I aquesta característica, juntament amb el seu temps per volta estratosfèric, és la que li ha permès passar a la història com el vehicle de producció més ràpid de la història del circuit alemany... de moment. Mentre cap altre superesportiu sigui capaç de superar el seu registre, gaudirem del seu rècord gràcies a aquest vídeo que ha enregistrat la pròpia marca:

Cargando
No hay anuncios

El pilot alemany Maro Engel va ser l'encarregat, el passat 28 d'octubre a les 17:14 hores, de fer baixar el cronòmetre fins als 6:35.183 minuts. Es tracta d'un nou rècord que millora en més de 8 segons el millor registre anterior, de 6:43.300 minuts i que posseïa el Porsche 911 GT2 RS MR. El temps aconseguit per Engel té encara més mèrit si tenim en compte que la pista es tancava oficialment a les 17:15 i que les condicions meteorològiques no eren òptimes, ja que començava a fer-se fosc i algunes zones del circuit estaven humides.

Cargando
No hay anuncios

Però res no va impedir que aquest impressionant superesportiu fos capaç de batre un nou rècord. Cal tenir present que el Mercedes-AMG One equipa un sistema de propulsió derivat directament de la Fórmula 1, format per un motor de combustió V6 d'1.6 litres i quatre motors elèctrics. La potència total del conjunt és de 782 kW (1.063 CV) i la velocitat màxima homologada és de 352 km/h. Una xifra que no es va quedar tan lluny de l'aconseguida per Maro Engel, que va aturar el comptaquilòmetres en 338 km/h.

Cargando
No hay anuncios

Per acabar d'arrodonir les prestacions, el superesportiu de la marca alemanya equipa elements que a més d'un aficionat a la Fórmula 1 li resultaran familiars: DRS, aerodinàmica activa, xassís push-rod... tot plegat per aconseguir rebaixar el cronòmetre tant com sigui possible. A més, els pneumàtics que muntava la unitat que va aconseguir el rècord van ser uns Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO, exactament els mateixos que equipa el model que poden comprar uns pocs afortunats. Així doncs, Mercedes-AMG es posiciona com la marca que disposa el vehicle de producció més ràpid de l'infern verd... com a mínim fins que un altre fabricant tracti de rebaixar el seu temps.