Novetats30/08/2016

Mazda RX-9, el motor rotatiu torna l'any 2020

La marca d'Hiroshima prepara el retorn de la saga RX amb l'RX-9, un esportiu amb motor rotatiu

Ferran Vital

L’any 2020 Mazda celebrarà el seu centenari. Per commemorar-lo, la direcció de la marca d’Hiroshima ha donat llum verda a l’equip d’enginyers perquè desenvolupin un nou cotxe esportiu dotat d’un motor rotatiu (wankel), que s’inspiraria en el disseny del prototip RX-Vision i rebria el nom de RX-9.

El futur RX-9 es presentarà com a prototip l’any vinent, ja que el 2017 es compleixen cinquanta anys de l’aparició del primer Mazda amb motor rotatiu, el Cosmo Sport.

El disseny final de l'RX-9 es presentarà al Saló de Tòquio de l’any 2019 i la seva comercialització s’iniciarà l’any 2020. Serà el primer cop que Mazda torni a donar vida a la seva divisió esportiva RX, ja que el darrer RX-8 fou deixat de fabricat l’any 2012.

Cargando
No hay anuncios

El nou RX-9 disposarà d’un esquema de propulsió (tracció posterior), i vol ser un esportiu lleuger i àgil (es parla d’un pes de 1.300 quilos). Per aconseguir-ho, els enginyers japonesos utilitzaran el sistema d’autoblocatge posterior Transaxle (el mateix que utilitzen els Ferrari 458 o Alfa Romeo Giulia, per exemple). El motor rotatiu erogarà uns 400 cavalls de potència, i disposarà de l’electrònica necessària per contrarestar les mancances dels motors wankel (alt consum i altes emissions).

De fet, ja es rumoreja que l'RX-9 disposarà d’alguna mena de sistema híbrid que permeti disposar d’un motor electrònic per ajudar el motor wankel de dos rotors (amb només 1.6 litres de cilindrada en total) a lliurar un parell més elevat i consumir menys combustible (i, per tant, reduir la taxa d’emissions) en els cicles urbans.

Cargando
No hay anuncios

El preu estimat del futur RX-9 serà d’uns vuit milions de iens, uns 70.000 euros al canvi actual.