Novetats SUV
Novetats25/05/2017

Mazda actualitza el CX-5

El SUV japonès s’actualitza estèticament i tecnològicament per afrontar la segona meitat de la seva vida comercial

Ferran Vital
i Ferran Vital

El Mazda CX-5 és un dels totcamins més bonics, equilibrats i tecnològics del segment, i la primera generació del model ha funcionat prou bé en els mercats asiàtic, nord-americà i europeu.

Estèticament el nou CX-5 manté l’essència del disseny KODO (creacions amb ànima) ja característic de la marca. De fet, el nou CX-5 és més llarg i baix que el seu predecessor, i aconsegueix una línia més estilitzada i harmoniosa. També s’han actualitzat els grups òptics davanters –més afilats i amb tecnologia LED–, les motllures dels fars antiboira i el disseny de la calandra central.

A més, Mazda estrenarà un nou color associat al llançament del nou CX-5 anomenat Soul Red Crystal, inspirat en el vermell dels diamants i pedres precioses com el robí. Però les novetats estètiques principals del nou CX-5 es troben a l’habitacle, on Mazda estrena nous seients que garanteixen més comoditat i subjecció als ocupants, un nou volant de tres radis amb calefacció i una nova porta de maleter electrònica.

Cargando
No hay anuncios

El CX-5 també incorpora algunes novetats tecnològiques importants, com la nova pantalla central de set polzades, amb una qualitat d’imatge corregida i millorada, o les noves tecnologies de seguretat anomenades i-ACTIVSENSE, que inclouen càmeres de visió davantera, control de creuer adaptatiu, reconeixement dels senyals de trànsit o sistema de frenada d’emergència, entre altres.

Cargando
No hay anuncios

Però on Mazda sempre ha sobresortit amb personalitat pròpia ha estat en el plaer de conducció. En aquest sentit, el CX-5 ha estat posat a punt de nou amb una redistribució del xassís i més rigidesa torsional que milloren la resposta del vehicle a l’hora d’afrontar un tram revirat a un ritme àgil.

Mecànicament, el CX-5 mantindrà l’oferta de motors dièsel (el ja conegut SKYACTIV-D, de 2,2 litres de cilindrada) i gasolina (els 2.0 i 2.5 SKYACTIV-G). Tots es poden associar a un sistema de tracció davantera o integral i a caixes de canvis manuals o automàtiques de sis velocitats.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als preus, oscil·len en una forquilla compresa entre els 26.600 € del model de gasolina amb motor de dos litres de cilindrada, 165 CV i tracció davantera fins als 41.600 € que costa la versió més equipada –que inclou interiors de cuir, sostre solar– amb un motor dièsel de 2,2 litres de cilindrada, 175 cavalls de potència, tracció integral i canvi de marxes automàtic de sis velocitats.