Maserati presenta una versió híbrida lleugera del Levante
La marca del trident aposta per una mecànica semihíbrida de 48 V que arriba als 330 CV i obté l’etiqueta ecològica de la DGT
Maserati ha presentat el nou Levante Hybrid, una versió semihíbrida o mild hybrid de 48 V que aprofita la plataforma actual del model per electrificar-lo lleugerament i permetre assolir l’etiqueta ECO. Aquesta versió semihíbrida, híbrida lleugera o mild hybrid fa servir un alternador o generador que s’encarrega d’alimentar tot l’aparell electrònic del cotxe (llums, aire condicionat, encesa del motor…) alliberant així el motor de gasolina, tot i que en cap cas pot moure per si mateix el vehicle en mode de zero emissions.
De fet, el nou Maserati Levante Hybrid fa servir un motor gasolina turbo de quatre cilindres i un sistema elèctric de 48 V que recupera l’energia cinètica per alimentar el generador, alhora que manté els consums a ratlla, o com a mínim això asseguren els responsables de la marca de Mòdena. És un punt molt important, perquè aquesta versió semihíbrida és l’encarregada de substituir la mecànica dièsel, que ara desapareix del catàleg.
I és que els 330 CV i 450 Nm de parell que figuren a la fitxa tècnica d’aquest totcamí de luxe són difícils d’alimentar de manera frugal, per molt que des de la marca assegurin que han pogut reduir el consum un 18%. A més, cal pensar que aquesta versió amb etiqueta ecològica continua homologant unes emissions de 231 g/km en cicle WTLP, una xifra encara força elevada tot i els intents de la marca. Això sí, un cop en marxa, el Maserati Levante Hybrid promet una acceleració de 0 a 100 en poc més de sis segons i una velocitat punta limitada electrònicament de 240 km/h.
També incorpora algunes novetats tecnològiques, com ara la pantalla central de 8,4 polzades amb gràfics d’alta definició i l’equip d’àudio de sèrie, que compta amb vuit altaveus. Pel que fa a l’estètica, la versió híbrida lleugera només es diferencia de la resta de models de la marca per alguns detalls en color blau, com ara les pinces de fre, les entrades d’aire laterals i el revestiment cromat de la calandra central.
Una posada a punt específica
Un Maserati sempre ha de ser un vehicle força dinàmic, i aquesta versió mild hybrid suposa un increment de pes que obliga a modificar el repartiment de pesos i posada a punt específica del model. Així doncs, el Levante Hybrid situa el paquet de bateries a la part posterior del cotxe, just sota el maleter, per equilibrar així el pes entre els dos eixos i refermar-ne l'estabilitat. Aquesta especificitat ha obligat els enginyers italians a haver de redissenyar el sistema de suspensions del model i el seu sistema de suspensió neumàtica electrònica, que permet elevar o rebaixar la carrosseria a conveniència del conductor.
A banda d’aquesta especificitat, el fet d'utilitzar el sistema de tracció integral Maserati Q4 All-Wheel Drive System fa que el parell sigui entregat per defecte a les rodes posteriors i que només quan es detecta pèrdua de tracció en fa arribar a les rodes davanteres. Igualment, de sèrie fa servir un diferencial de desplaçament limitat que fa més eficient el repartiment del parell entre les rodes exteriors i interiors, cosa que millora el compromís dinàmic del model.
Tot i que Maserati encara no ha confirmat el preu del nou Levante Hybrid, podem preveure que serà més elevat que els 93.000 euros que costa la versió dièsel actual del Levante. L’arribada de les primeres unitats està prevista cap al mes de juny.